Jag anser att min man har problem med alkoholen...men överreagerar jag?!? behöver era åsikter!
Min man sedan 15 år tillbaka är världens bästa. Nykter. Han är ansvarsfull, handlingskraftig, ordningsam och en fantastisk pappa till våra barn.
Men. Han har alltid varit den som druckit lite för mycket. Detta var som värst i början av vårt förhållande. Han söp sig redlös, jag har åtskilliga gånger fått hämta honom på fyllan. Men även i från fyllecell och en gång på häktet..
Han har varit otrevlig när han druckit, har smsmutskastat mig, gjort mig till åtlöje inför folk och det är andra som reagerat på det också.
Men det hade blivit lite bättre. Tills nu för ett tag sedan.. Då började han dricka varenda helg han skulle ut med vänner. Jag ifrågasätter och han tycker jag överdriver. Klart han ska ta en öl med polarna..
Men nu har det gått så långt att han drack upp alla våra sista pengar denna månaden. Och jag lovar, det är inte första gången. Han har gjort det förr. Så fort en fest nalkas så tappar han helt omdömet. Han tycker att då ska han bara med ut..
Han dricker alltså inte varje dag, hab sköter sitt jobb...men de andra konsekvenserna? Som nu..inga pengar. Jag blir så arg så jag kokar, hur kan han göra så?
Min fråga är, överreagerar jag? Jag har haft otroligt mycket missbruk i familjen innan..och jag kanske är överkänslig. Men det här gör att jag har en klump i magen varje gång helgen nalkas. Och jag vill inte Lämna honom..
Vad är era tankar?