• Mina

54.956 kr in på kontot. Varför?

Med risk för att låta totalt bakom, men de där 54.956 kronorna (se bifogad bild), vad exakt är det för pengar? Köpte nyligen ut en person ur huset jag bor i. Lånet på bilden är bolånet jag tog över och trots nära och tät kontakt med min bankman under hela processen med att köpa ut och ta över lån så nämndes aldrig att jag skulle sitta på några 54.956 kronor såhär en vecka senare. Vågar jag verkligen vara glad över de här pengarna eller är det nått galet? Fick hem och läste brevet nu och är alldeles tom i huvudet efter 12 timmar på jobbet så jag behöver hjälp att tänka. Så, hjälp tack ;)

• Svar på tråden 54.956 kr in på kontot. Varför?
  • Mina

Nähä...ingen bild bifogade trots att den lades till. Ska försöka lösa! ????

• Drottningen70

Det måste ha blivit nåt fel i överföringen. De skulle in på mitt konto egentligen. Fixa det.

• Mina

Visste väl att det var nått lurt. Fan också. Fixar det första jag gör imorgon bitti!

(Bilden vill verkligen inte läggas till trots att jag väljer bilden i galleriet. Kanske har det att göra med att jag sitter med plattan och mobilen? Startar upp datorn och provar. Återkommer...)

• Mina

Äntligen! Såhär ser det ut, pappret jag fick från banken idag.

• Ramborg

Du har tagit ett lån på 850 000. Dessa pengar har du använt till att lösa en kredit på 795 044 och till att få ca 54 000 kontant på kontot.

Var det inte meningen att låna mer än som behövs för kreditlösen? Ska du renovera eller nåt?

42.
  • Mina

Hm, nä det var inte alls tanken. Vad konstigt?! Tanken var att bara lägga över det befintliga lånet på mig och att i samma veva byta bank. Har det med bankbytet att göra tro? Olika "kostnader" hos olika banker? Eller kan det ha att göra med att bankmannen tillsammans med en mäklare värderade upp huset nån hundratusenlapp mer än vad jag köpte huset för? Jisses, alla dessa siffror gör mig knäpp. Detta är verkligen inte min starka sida, känner mig som tre år igen så fort det kommer till ekonomi på den här nivån.

Tack för ditt svar hur som helst, nu känner jag mig en gnutta klokare...om än en aning förvirrad, haha!

Svar på tråden 54.956 kr in på kontot. Varför?