• lischla

V 19 känner inget

Hejsan

Jag är i vecka 19 och har inte känt något än. Inget kurr, bubbel eller nåt. Var på ultraljud för 3 dagar sedan där såg man en krabat som rörde sig sakta. Och att moderkakan låg framför bebis. Så då känns det inte förrän lillen blir större såklart. Men känns olustigt att inte känna sig gravid. Är det fler som inte känt något vid vecka 19?

• Svar på tråden V 19 känner inget
  • Nelly12345

Det är inte ovanligt att inget känna i v.19 med min första kände jag inget dörren 19-20 sen blev de mer och mer :) och såg allt bra ut på Ul behöver du inte oroa dig :) grattis till kommande bebis :)

• Tramses

Jag är i v 21 och väntar tredje barnet. Fick veta på Rul att jag har moderkakan i framvägg och jag känner ingenting.

Med mina två tidigare barn kände jag redan i v 15, tydliga rörelser.

Tycker också att det är olustigt att inte känna något, men alla graviditeter är olika. Hoppas att vi får känna av våra graviditeter snart

• cookie82

Jag gick in i vecka 22 idag och känner fortfarande inget som är tydligt att det är bebisen som rör sig. Såg också fint ut på RUL och moderkakan i framvägg så dröjer nog lite bara.

• mammalovis

Tyvärr är det så att man får ha extra tålamod med moderkakan i framvägg. Jag kommer inte ihåg när jag började känna av lillasyster, men vet att det var mest på sidan väldigt långt ner. Nu med tredje barnet hade jag på sidan på kub och i bakvägg på rul, så denna gången har jag känt bubbel jättetidigt. Det är nästan så det känns läskigt med alla rörelser den här gången. Jag är i vecka 21 nu, men har inte fått några jättesparkar så jag känt på utsidan än, utan mer krafsande.

• tulip79

Kände inte sonen förrän jag var i v 22. Lillasyster kände jag redan i v 13 så det kan vara väldigt olika!

• dahlia92

Är i v 23 och har moderkakan i framvägg och började känna som en fisk/bubblande först i måndags. Kände inget direkt som jag kunde urskilja som en bebis innan. Var också orolig och googlade en massa men det gäller bara att ha tålamod så kommer det så småningom. :) Känner endast när jag är still, mest på kvällen när jag ska sova. Hoppas på att få se utanför magen snart! :)

• lischla
    Nelly12345 skrev 2015-06-04 21:18:03 följande:

Det är inte ovanligt att inget känna i v.19 med min första kände jag inget dörren 19-20 sen blev de mer och mer :) och såg allt bra ut på Ul behöver du inte oroa dig :) grattis till kommande bebis :)

Tack o tack för dom lugnade orden. Vad skönt att du kände mer o mer :)
  • lischla
    Tramses skrev 2015-06-04 23:45:40 följande:

Jag är i v 21 och väntar tredje barnet. Fick veta på Rul att jag har moderkakan i framvägg och jag känner ingenting.

Med mina två tidigare barn kände jag redan i v 15, tydliga rörelser.

Tycker också att det är olustigt att inte känna något, men alla graviditeter är olika. Hoppas att vi får känna av våra graviditeter snart

Ok skönt att veta vad det beror på även om det känns konstigt och med 3e barnet för dig. Det kommer nog att kännas när som helst:)
  • lischla
    cookie82 skrev 2015-06-06 16:34:41 följande:

Jag gick in i vecka 22 idag och känner fortfarande inget som är tydligt att det är bebisen som rör sig. Såg också fint ut på RUL och moderkakan i framvägg så dröjer nog lite bara.

Tålamodet känns inte på topp hehe, du har kommit längre än mig så det känns nog när som helst .
  • lischla
    mammalovis skrev 2015-06-06 20:45:14 följande:

Tyvärr är det så att man får ha extra tålamod med moderkakan i framvägg. Jag kommer inte ihåg när jag började känna av lillasyster, men vet att det var mest på sidan väldigt långt ner. Nu med tredje barnet hade jag på sidan på kub och i bakvägg på rul, så denna gången har jag känt bubbel jättetidigt. Det är nästan så det känns läskigt med alla rörelser den här gången. Jag är i vecka 21 nu, men har inte fått några jättesparkar så jag känt på utsidan än, utan mer krafsande.

Ok spännande att det kan vara så olika. Då är sparkarna snart här :) har hört en del som bara känt rörelser inga riktiga sparkar under hela gravid. att det kan vara så olika. Häftigt
  • lischla
    tulip79 skrev 2015-06-06 21:10:16 följande:

Kände inte sonen förrän jag var i v 22. Lillasyster kände jag redan i v 13 så det kan vara väldigt olika!

Ok man får ha tålamod :)
  • lischla
    dahlia92 skrev 2015-06-06 21:43:28 följande:

Är i v 23 och har moderkakan i framvägg och började känna som en fisk/bubblande först i måndags. Kände inget direkt som jag kunde urskilja som en bebis innan. Var också orolig och googlade en massa men det gäller bara att ha tålamod så kommer det så småningom. :) Känner endast när jag är still, mest på kvällen när jag ska sova. Hoppas på att få se utanför magen snart! :)

Längtar till v23 hehe, vad roligt att få känna nu! Det borde visa sig på magen snart :) kul då vet man tålamodet!!
  • Aeskmolnet

Jag är gravid med första barnet i vecka 21 (20+0) och har inte känt någon spark ännu, men kan känna att det kittlar till ibland. 
    Var på ultraljud förra veckan och jag har också livmodern i fram. 
    Du behöver nog inte vara orolig, men jag var också det innan RUL så förstår dig....

• cookie82

Är 22+2 idag. I mitten av förra veckan började jag känna lite diffusa rörelser - inget som jag kunde vara bergsäker på var bebisen. Men igår kunde min sambo känna första sparken med en hand på magen. Så från 0 - 100 i rask takt kan man säga. Skrattande

• lischla
    Aeskmolnet skrev 2015-06-15 15:16:11 följande:

Jag är gravid med första barnet i vecka 21 (20+0) och har inte känt någon spark ännu, men kan känna att det kittlar till ibland. 

Var på ultraljud förra veckan och jag har också livmodern i fram. 

Du behöver nog inte vara orolig, men jag var också det innan RUL så förstår dig....

Skönt att du känner lite. Du kanske känner mer nu? :) jag känner lite bubbel på natten bara går in i v24 nu.
  • lischla
    cookie82 skrev 2015-06-15 15:43:06 följande:

Är 22+2 idag. I mitten av förra veckan började jag känna lite diffusa rörelser - inget som jag kunde vara bergsäker på var bebisen. Men igår kunde min sambo känna första sparken med en hand på magen. Så från 0 - 100 i rask takt kan man säga.

Åh vad roligt att sambon också känt :D plötsligt händer det liksom! Jag känner lite bubbel på natten än.
Svar på tråden V 19 känner inget