• Anonym (Hjälp)

Hash under lång tid pissprov

Har rökt hash varje kväll 1-3 joppar i ca 4-5 månader, nu är det planerade pissprov via jobbet. Hur lång tid tar det för hashet att gå ur kroppen så det inte syns på piss/blodprov?

• Svar på tråden Hash under lång tid pissprov
  • Anonym (..)

Snarare 3 veckor. 4-5 för att vara säker.

• Anonym (Hjälp)

Det va två helt olika svar, 3 veckor eller 3 månader?

• Anonym (Holly)

3 månader skulle jag gissa på. Men det kan ju variera från person till person.

• Ronga

3 månader för 5 månader konstant rökning? knappast. En månad, max två. Det du kan göra medan är käka mycket b vitaminer, drick saft av citrusfrukter och se till att svettas mycket. Bastu är ett bra alternativ. Du svettas ut allt skit..funkar bra. Drick mycket vätska (vatten).

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • klyban

Nu har du inte skrivit hur mycket i gram du rökt per dag.
    I blodet, så pratar vi om nån dag, och inte går se THC i ett blodprov.
    Metaboliter i urinen, så pratar vi om 3-4 veckor som man kan vara ren.
    Men kan vara så mycket som 10-12 veckor också.

Det är helt omöjligt att veta.

• Anonym (.)

jag rökte varje dag i 4 månader under en period. Sen rökte jag inte på 3 månader. Rökte sen kanske ett halvt gram på en kväll och 6 veckor senare gav det utslag. Enligt en annan kille som också skulle lämna drogtest så visade hans negativt hos socialen som han lämnade några dagar innan, men positivt när vi gjorde det. Anledningen till att jag säger det är att det beror också på vad de använder för test. Som kylban sa är det omöjligt att svara på.

• klyban
    Anonym (.) skrev 2015-06-04 23:00:56 följande:
    jag rökte varje dag i 4 månader under en period. Sen rökte jag inte på 3 månader. Rökte sen kanske ett halvt gram på en kväll och 6 veckor senare gav det utslag. Enligt en annan kille som också skulle lämna drogtest så visade hans negativt hos socialen som han lämnade några dagar innan, men positivt när vi gjorde det. Anledningen till att jag säger det är att det beror också på vad de använder för test. Som kylban sa är det omöjligt att svara på.

Det är bara blodprovet, som kommer vara negativt rätt snabbt på THC.
    Urinprov är så oberäkneligt, att det inte går säga så är det.

Vid ett rök tillfälle, så pratar man om 2-7 dagar som man kan se i urinen.

• Anonym (men)

Å andra sidan är det ju jättebra OM det syns på provet av 2 anledningar:

1 - Du har förmodligen ett arbete där man måste hålla sig nykter för att inte skada sig själv eller andra.

2 - Du får hjälp ut ur missbruket eftersom arbetet är skyldig att rehabilitera dig om du har fast anställning.

• klyban
    Anonym (men) skrev 2015-06-05 12:46:51 följande:
    Å andra sidan är det ju jättebra OM det syns på provet av 2 anledningar:

1 - Du har förmodligen ett arbete där man måste hålla sig nykter för att inte skada sig själv eller andra.

2 - Du får hjälp ut ur missbruket eftersom arbetet är skyldig att rehabilitera dig om du har fast anställning.
    1 Man är nykter ett par timmar bort, och urinprov vänder inte sig till om man är nykter eller inte.

2 Finns inget i ts eller vad denna sagt, som tyder på ett missbruk.
    Dock en rejäl konsumtion, som kan leda dit.
  • Anonym (---)

För mig tog det ca 5 veckor och då rökte jag väldigt mycket i något år. Det är dock lite individuellt det där, beror på hur mycket man väger, fettförbränning m.m. 

Drick mycket vatten i några dagar innan. 

• Anonym (idioti)

Du kan ju alltid försöka att yrka på personlig integritet och säga att du inte går med på tramset, om dom verkligen måste testa dig så be dom ta blodprov.

• klyban
    Anonym (idioti) skrev 2015-06-05 20:09:54 följande:

Du kan ju alltid försöka att yrka på personlig integritet och säga att du inte går med på tramset, om dom verkligen måste testa dig så be dom ta blodprov.

Jag skulle nog ifrågasätta i varför man ska ta testet.
    Är det av nykterhet att göra, så finns inget annat än blodprov att ta.
    Sen om man röker cannabis i ett land som tillåter konsumtion.
    Så är det svårt att hindra detta, och inte heller bestraffa detta.
    Nykterhet på jobbet, är för mig en självklarhet och ofta reglerat i anställningskontraktet.
    Och helt ointressant i vilken substans det gäller.

• Lifeforms

Det tog mig ungefär 10 veckor att bli helt ren från rökat.
    Då hade jag ändå rökt rätt ofta i många år.

• Anonym (Hjälp)

Om man tex är smal ska man då satsa på att äta/banta och endast dricka vätska eller äta onyttigt och dricka mängder för att fortare bli ren?

• klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-06-08 16:47:24 följande:
    Om man tex är smal ska man då satsa på att äta/banta och endast dricka vätska eller äta onyttigt och dricka mängder för att fortare bli ren?
    Du bör ta din fråga till flashback istället, då din fråga bara kommer resultera i att folk får varningar.
Svar på tråden Hash under lång tid pissprov