MA i vecka 7+4, andra gången!
Jag är gravid i vecka 8+4 idag (sista mens 1:a dag 10 april)
Har precis varit på ett VUL, fick MA i november 2014 och idag såg det tyvärr ut som ett MA igen :(
Gynekologen mätte fostret (embryot?) till 4 millimeter och menade att det borde vara 15 millimeter nu. Han såg någon form av hjärtljud, men misstänkte att det bara var min egen puls som syntes. Han bokade in mig på ett nytt VUL om en vecka för att få det 100% bekräftat, men han trodde inte att det fanns någon chans.
Jag har knappt haft symptom denna gången heller (hade inte det förra gången), förutom att jag är kissnödig oftare och mer törstig än vanligt.
Finns det någon där ute som kan ge mig ett litet hopp? Har någon varit med om detta och att det sedan gått bra? Har någon av er haft 2 MA och sedan fått barn?
Finns det något jag/vi kan göra för att få allt att gå bra, förutom alla "allmänna" tips och råd man kan läsa överallt?
Nu måste jag bestämma mig för om jag vill göra en medicinsk abort igen, eller om jag skall vänta på att det kommer ut av sig självt, vilket kan ta flera veckor, vad rekommenderar ni?
Är så himla orolig för att detta skall upprepa sig hela tiden!