• Anonym (...)

Anklagad av bonusen..

Stod i tvättstugan med torktumlaren på och hörde inte när det ringde på dörren. När jag kom upp kom mannen hem och sa att bonusen glömt sina nycklar och stått och ringt på i en halvtimme.. Senare på dagen klämmer mannen ur sig att bonusen är sur på mig för att jag inte öppnat då hen "hört" mig gå omkring i huset.. Vad säger man?

• Svar på tråden Anklagad av bonusen..
  • Påven Johanna

Finns det något reellt skäl för varför det skulle kunna uppstå en misstanke om att du struntat i att öppna dörren? Om inte så är det väl bara att förklara igen att du faktiskt inte hörde och att du förstår att det är irriterande att behöva bli stående och ringa på i en halvtimmes tid med att det ju inte alls var din avsikt att det skulle bli så. 

Vid vidare surande, så skulle jag ta det för att det handlade om något annat. Kanske något groll i skolan eller något annat. 

Eller gillar ni inte varandra du och din mans barn?

• Anonym (...)
    Påven Johanna skrev 2015-06-02 09:58:37 följande:

Finns det något reellt skäl för varför det skulle kunna uppstå en misstanke om att du struntat i att öppna dörren? Om inte så är det väl bara att förklara igen att du faktiskt inte hörde och att du förstår att det är irriterande att behöva bli stående och ringa på i en halvtimmes tid med att det ju inte alls var din avsikt att det skulle bli så. 

Vid vidare surande, så skulle jag ta det för att det handlade om något annat. Kanske något groll i skolan eller något annat. 

Eller gillar ni inte varandra du och din mans barn?

Reellt skäl? Jag förklarade och mannen såg ju dessutom att jag kom upp precis när han kom hem.. Just nu känns det som att bonusen försöker svartmåla mig för mannen. Har aldrig haft ngt direkt problem med bonusen tidigare..
  • Påven Johanna
    Anonym (...) skrev 2015-06-02 10:05:33 följande:
    Reellt skäl? Jag förklarade och mannen såg ju dessutom att jag kom upp precis när han kom hem.. Just nu känns det som att bonusen försöker svartmåla mig för mannen. Har aldrig haft ngt direkt problem med bonusen tidigare..
    Ja, som i att ni till exempel inte gillar varandra eller har haft någon konflikt eller som i att du kanske faktiskt inte hade lust att släppa in bonusbarnet. 

Nu säger du ju att det inte är så och då skulle jag ju tro att din mans barn helt enkelt bara är sur över att ha behövt vänta eller sur över något helt annat som förstärktes av att det där hände. Är inte du ibland grinig över något som förvärras av att något annat inträffar? 

Det verkar vara en onödigt dramatisk och negativ tolkning (lika dramatiskt och negativ tolkning som barnets egen faktiskt) att tro att barnet försöker svartmåla dig. 
  • Anonym (va)
    Anonym (...) skrev 2015-06-02 10:05:33 följande:

Va? Va då svartmåla? Barnet är sur för att h*n blev stående utanför i en halvtimma. Inget konstigt med det. H*n är väl dels irriterad för att h*n själv glömde nycklarna och att du inte hörde h*n. Jag har själv när jag var yngre skällt ut min pappa för att han inte hört mig vid liknade tillfällen. Inte hans fel eller hans mening men arg blev jag lika väl. Men det får ju snabbt över.
  • BioBonus

Om ni inte har problem i er relation sen tidigare, så se det för vad det var - en engångsgrej och lägg inte in större betydelse i det än så. Man blir sur om man inte kommer in, men du hörde inte för du var i källaren.
    Kan inte bonusen och mannen släppa det så tala om för dem att lägga ner och sluta vara grälsjuka kring en skitsak.

• sextiotalist

Låter som vilket barn som helst, som glömt nycklarna och skyller på de vuxna att de inte visste om det.

• Anonym (...)
    sextiotalist skrev 2015-06-02 10:30:43 följande:

Låter som vilket barn som helst, som glömt nycklarna och skyller på de vuxna att de inte visste om det.

Nu är "barnet" iofs 20år och för mig är det ganska grovt att anklaga folk för att inte öppna av ren illvilja..
  • Anonym (Karin)

Ts, då är det inget barn. Jag såg framför mig en ledsen 12 åring som glömt sina nycklar, inte en 20 årig vuxen med dåligt minne. Låt bonusen vara sur på dig. Du har inte gjort något fel. Det ligger säkert andra faktorer bakom som gör att hen är arg. 

• sextiotalist
    Anonym (...) skrev 2015-06-02 13:47:54 följande:
    Nu är "barnet" iofs 20år och för mig är det ganska grovt att anklaga folk för att inte öppna av ren illvilja..
    Kan vara läge att ta med åldern när det gäller sådant.
    Anonym (Karin) skrev 2015-06-02 13:53:46 följande:

Ts, då är det inget barn. Jag såg framför mig en ledsen 12 åring som glömt sina nycklar, inte en 20 årig vuxen med dåligt minne. Låt bonusen vara sur på dig. Du har inte gjort något fel. Det ligger säkert andra faktorer bakom som gör att hen är arg. 

Håller med, han är vuxen och ska behandlas som en vuxen

• No Logo

Har du frågat varför han tror att du med flit skulle låta bli att öppna?

Svar på tråden Anklagad av bonusen..