• Raggdoll

Vad e rätt? Vad e fel?

Jag och min sambo har ett varsitt barn sen tidigare förhållande. Och nu e det så att barnen fyller endast en dag i mellan varandra. Och min sambo tyckter vi ska fira dom på samma dag. Och jag tycker inte att det känns riktigt bra. Då hans barns mamma kommer med släkt och vänner. Och inga från min sida. Känns som att mitt barn kommer känna sig utanför. Men det hade inte varit okej om mitt barns pappa med släkt skulle komma, tycker sambon. Hur ska jag göra för att allt ska bli en sådan bra dag för båda barnen?

• Svar på tråden Vad e rätt? Vad e fel?
  • Miss P

Va ego din sambo är. Jag förstår att du inte går med på att fira ditt barn med hans barn.

• Schnaa

Finns det en pappa med släkt till ditt barn? I så fall, ha kalaset där istället? Din sambo resonerar väldigt själviskt om han förhindrar det med tanke på att han bjudit sitt barns mamma och släkt.

It takes a fool to remain sane
  • nozpa

Ditt barn ska få ha sitt eget firande såklart.

• mammalovis

Om barnen är så små att de inte bryr sig hade jag kunnat fira dem samma dag, så det i sig ser jag inget fel med. Däremot ser jag ingen anledning till att ditt barn ska firas med bonusbarnets mamma med släkt. Då tycker jag pappan kan fira födelsedagen hos barnets mamma då (eller hos er om det känns okej för dig) och att ni firar båda barnen med din och hans släkt en annan dag.

Här är vi så många så det är inga diskussioner. Bonusdottern har ett födelsedagsfirande hos pappan och ett hos mamman. Det är väl först vid konfirmation och student det blir knepigt med två firanden och vi får försöka komma överens, men det är några år dit. Familjerna klarar ju av att vistas under samma tak så det är ju bara utrymmet som kommer ställa till med problem, då vi blir drygt 30 personer på vår sida och kanske 20 på mammans ...

Svar på tråden Vad e rätt? Vad e fel?