• Munkeeen

HJÄLP

Jag har en pojkvän och sambo sedan 3år tillbaka. Tyvärr känns det som jag tycker om honom mer än han mig, för jag är väldigt svartsjuk. Speciellt på hans ex. Hans säger till mig att han hatar henne och inte vill ha något med henne att göra, ändå så skriver han med henne ibland och hälsar på henne, och ibland händer det att han jämför mig med henne och jag har gett han dilemma att om han skriver med henne igen tänker jag inte stanna kvar i hans liv, ändå så skriver han till henne och hon till honom. Jag har panik och vet inte vad jag ska göra! Vill ju inte förlora honom?

• Svar på tråden HJÄLP
  • Anonym (Jodå)

Svartsjuka är tyvärr det som nästan garanterat gör att du förlorar honom..

• Anonym (jk)

Om han bryr sig så mycket om ett ex kanske du ska låta honom göra det. Jag menar, du gör slut. Jag tycker man av respekt inte måste vara bästa kompis med sina ex, även om man kommer bra överens så måste hon inte gå före dig.

• Anonym (Förstånde)

Uppenbarligen är han ju inte över sitt ex om han väljer att prata med henne även fast du gett ultimatum, då har han ju valt henne och att vilja ha henne i sitt liv fast det stör hans förhållande.

Svar på tråden HJÄLP