Ok.... låt mig göra så här, Om jag skulle rösta måste listan få till minst hälften i poäng:
MNP ställer upp till valet 2018 med följande programpunkter som vi hoppas ska attrahera väljare i gruppen vita kränkta marginaliserade män (VKMM).
Utrikes-, säkerhets- och försvarspolitik
Omedelbart utträde ur EU - nja, 0,5p
Inför dödsstraffet som lagens hårdaste straff samt höj straffskalan i allmänhet - nej, 0p
Förbjud alla former av ansiktsmaskering i offentliga sammanhang - nja, det måste finnas undantag, 0,5p
Förbjud tiggeri på gator och torg - nja.... 0,5p
Återinför allmän värnplikt (?lumpen?) - nja... 0.5p
Öka försvarsanslaget till 100 miljarder/år - hmm... måste jag isf kolla upp och det orkar jag inte just nu. 0,5p för att jag inte kan säga något
Vunna poäng i kategorin: 2,5p
Ekonomisk politik
Skattefri ölförsäljning - Nej, 0p
Sänkt skatt på snus - Nej, 0p
Höjd inkomstskatt för höginkomsttagare (>40?kr/m) i storstadsområdena - Nej, 0p
Vunna poäng: 0p
Energipolitik
Sänkt bensin- och dieselskatt - Nja, behöver dock lokaliseras, 0,5p
Bygg ny kärnkraft som lösning på miljö- och energifrågor - JA, 1p
Vunna poäng: 1,5
Utbildningspolitik
Betyg i ordning och uppförande från årskurs 1 - Nja, inte från åk 1, men väl från åk 3 - 0,5p
Obligatorisk skolavslutning i kyrka med traditionell, kristen agenda - Nej. Den traditionen existerar inte från början. 0,5p
Obligatorisk skoluniform i grundskolan för att motverka normförskjutningar. Normförskjutningar? Isf, nej, men det finns andra, vettiga orsaker ttill att ha skoluniform, 0,5p
Förbud mot huvudbonader och mobiltelefoner i skolans lokaler - Nja, huvudbonader som inte täcker/skuggar ansiktet stör ingen annat än principiellt. Mobiler ska få användas i skolans lokaler, dock inte i klassrum, med undantag. 0,5p
Vunna poäng: 2p
Socialpolitik
Förbud mot könsbyte - Hahahahahaha! -5p
Förbud mot samkönade äktenskap - Tappad som liten? -3p
Förbud mot adoption för samkönade - Jovisst, som om det inte var tillräckligt svårt redan, till och med med anhörigadoption, -3p
Barnbidraget avskaffas och omformas till ett ?hemmafrubidrag" - Ugh, 0p
Förbjud kvotering i alla sammanhang - Jag är inte direkt för kvotering, så...0,5p
Vunna poäng: -10,5p
Invandringspolitik
Stoppa invandringen av flyktingar och anhöriga - Stoppa? Nej, men den behöver absolut ses över. 0,5p
Återkräv alla svenska medborgarskap som beviljats under de senaste 20 åren - Så alla barn som fötts under de senaste 20 åren, alla återvandrare, mm ska inte ha något medborgarskap? Fick du ont när du tänkte där eller? - 0p
Ge alla utan svenskt medborgarskap 3 månader på sig att lämna landet - Se ovan: 0p
Obligatorisk trohetsmanifestation till nationen och fanan för alla nysvenskar - USA ringde. Det är inget vi någonsin haft i sverige. 0p
Vunna poäng: 0,5p
Kulturpolitik
Avskaffa Radiotjänst - Nej. 0p
Avskaffa alla former av bidrag till finkulturen - Nej, tvärt om. Mer bidrag behövs till kultur (vad "finkultur" skulle vara vet jag inte), 0p
Avskaffa presstödet - Nej, men se över det rejält. 0,5p
Vunna poäng: 0,5
Jordbrukspolitik
Tillåt vargjakt - Nja, i självförsvar. Ge istället djurbönder bättre incitament för att skydda sina djur. 0,5p
Inför skattelättnader på svenskt nötkött - Ja, i jordbruksledet. Bönder ska tjäna på sina djur, så de fortsätter hålla de, så Sveriges natur överlever. 1p
Vunna poäng: 1,5
Bostadspolitik
Avskaffande av ränteavdrag för villaägare i storstadsområden - Nja, Det beror på. 0,5p
Infrastrukturpolitik
Avskaffa vägtullar - Nja, 0,5 p
Inga vägarbeten under storhelger - Hehe, tror inte vägarna bryr sig om de går sönder en helg eller en vardag. Men visst hade det varit trevligt. 0,5p
Inga cykelbanor i städerna - Smällen var hård när morsan tappade dig, va? 0p
Lägre anslag till kollektivtrafiken - Tvärtom behöver kollektivtrafikens anslag mist dubblas och priserna för resenärerna sänkas rejält. 0p
Högre maxhastighet på motorvägarna - Det finns motorvägar som man kan höja hastigheten på, absolut. Men inte alla. 0,5p
Vinna poäng: 1,5p
Jämställdspolitik
Mer resurser till mansjourer - JA, absolut, och de behöver även ny fokus/olika fokus på olika ställen. 1p
Max poäng: 36p
Vunna poäng: 1p (om jag räknar rätt)
(och jo, jag vet att TS dryper av ironi)