• lebowski

Missnöjespartiet (MNP)

Missnöjespartiet (MNP)
    MNP ställer upp till valet 2018 med följande programpunkter som vi hoppas ska attrahera väljare i gruppen vita kränkta marginaliserade män (VKMM).
    Utrikes-, säkerhets- och försvarspolitik
    Omedelbart utträde ur EU
    Inför dödsstraffet som lagens hårdaste straff samt höj straffskalan i allmänhet
    Förbjud alla former av ansiktsmaskering i offentliga sammanhang
    Förbjud tiggeri på gator och torg
    Återinför allmän värnplikt (?lumpen?)
    Öka försvarsanslaget till 100 miljarder/år
    Ekonomisk politik
    Skattefri ölförsäljning
    Sänkt skatt på snus
    Höjd inkomstskatt för höginkomsttagare (>40?kr/m) i storstadsområdena
    Energipolitik
    Sänkt bensin- och dieselskatt
    Bygg ny kärnkraft som lösning på miljö- och energifrågor
    Utbildningspolitik
    Betyg i ordning och uppförande från årskurs 1
    Obligatorisk skolavslutning i kyrka med traditionell, kristen agenda
    Obligatorisk skoluniform i grundskolan för att motverka normförskjutningar
    Förbud mot huvudbonader och mobiltelefoner i skolans lokaler
    Socialpolitik
    Förbud mot könsbyte
    Förbud mot samkönade äktenskap
    Förbud mot adoption för samkönade
    Barnbidraget avskaffas och omformas till ett ?hemmafrubidrag"
    Förbjud kvotering i alla sammanhang
    Invandringspolitik
    Stoppa invandringen av flyktingar och anhöriga
    Återkräv alla svenska medborgarskap som beviljats under de senaste 20 åren
    Ge alla utan svenskt medborgarskap 3 månader på sig att lämna landet
    Obligatorisk trohetsmanifestation till nationen och fanan för alla nysvenskar
    Kulturpolitik
    Avskaffa Radiotjänst
    Avskaffa alla former av bidrag till finkulturen
    Avskaffa presstödet
    Jordbrukspolitik
    Tillåt vargjakt
    Inför skattelättnader på svenskt nötkött
    Bostadspolitik
    Avskaffande av ränteavdrag för villaägare i storstadsområden
    Infrastrukturpolitik
    Avskaffa vägtullar
    Inga vägarbeten under storhelger
    Inga cykelbanor i städerna
    Lägre anslag till kollektivtrafiken
    Högre maxhastighet på motorvägarna
    Jämställdspolitik
    Mer resurser till mansjourer
  • Svar på tråden Missnöjespartiet (MNP)
  • FDFMGA

Det verkar som du hittat på ett parti som verkligen skulle kunna sopa banan med SD om de lyckades komma över svårigheten att få opinion och publicitet initialt.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (pappa)

Ok.... låt mig göra så här, Om jag skulle rösta måste listan få till minst hälften i poäng:

MNP ställer upp till valet 2018 med följande programpunkter som vi hoppas ska attrahera väljare i gruppen vita kränkta marginaliserade män (VKMM).
    Utrikes-, säkerhets- och försvarspolitik
    Omedelbart utträde ur EU - nja, 0,5p
    Inför dödsstraffet som lagens hårdaste straff samt höj straffskalan i allmänhet - nej, 0p
    Förbjud alla former av ansiktsmaskering i offentliga sammanhang - nja, det måste finnas undantag, 0,5p
    Förbjud tiggeri på gator och torg - nja.... 0,5p
    Återinför allmän värnplikt (?lumpen?) - nja... 0.5p
    Öka försvarsanslaget till 100 miljarder/år - hmm... måste jag isf kolla upp och det orkar jag inte just nu. 0,5p för att jag inte kan säga något

Vunna poäng i kategorin: 2,5p
    Ekonomisk politik
    Skattefri ölförsäljning - Nej, 0p
    Sänkt skatt på snus - Nej, 0p
    Höjd inkomstskatt för höginkomsttagare (>40?kr/m) i storstadsområdena - Nej, 0p

Vunna poäng: 0p
    Energipolitik
    Sänkt bensin- och dieselskatt - Nja, behöver dock lokaliseras, 0,5p
    Bygg ny kärnkraft som lösning på miljö- och energifrågor - JA, 1p

Vunna poäng: 1,5
    Utbildningspolitik
    Betyg i ordning och uppförande från årskurs 1 - Nja, inte från åk 1, men väl från åk 3 - 0,5p
    Obligatorisk skolavslutning i kyrka med traditionell, kristen agenda - Nej. Den traditionen existerar inte från början. 0,5p
    Obligatorisk skoluniform i grundskolan för att motverka normförskjutningar. Normförskjutningar? Isf, nej, men det finns andra, vettiga orsaker ttill att ha skoluniform, 0,5p
    Förbud mot huvudbonader och mobiltelefoner i skolans lokaler - Nja, huvudbonader som inte täcker/skuggar ansiktet stör ingen annat än principiellt. Mobiler ska få användas i skolans lokaler, dock inte i klassrum, med undantag. 0,5p

Vunna poäng: 2p
    Socialpolitik
    Förbud mot könsbyte - Hahahahahaha! -5p
    Förbud mot samkönade äktenskap - Tappad som liten? -3p
    Förbud mot adoption för samkönade - Jovisst, som om det inte var tillräckligt svårt redan, till och med med anhörigadoption, -3p
    Barnbidraget avskaffas och omformas till ett ?hemmafrubidrag" - Ugh, 0p
    Förbjud kvotering i alla sammanhang - Jag är inte direkt för kvotering, så...0,5p

Vunna poäng: -10,5p
    Invandringspolitik
    Stoppa invandringen av flyktingar och anhöriga - Stoppa? Nej, men den behöver absolut ses över. 0,5p
    Återkräv alla svenska medborgarskap som beviljats under de senaste 20 åren - Så alla barn som fötts under de senaste 20 åren, alla återvandrare, mm ska inte ha något medborgarskap? Fick du ont när du tänkte där eller? - 0p
    Ge alla utan svenskt medborgarskap 3 månader på sig att lämna landet - Se ovan: 0p
    Obligatorisk trohetsmanifestation till nationen och fanan för alla nysvenskar - USA ringde. Det är inget vi någonsin haft i sverige. 0p

Vunna poäng: 0,5p
    Kulturpolitik
    Avskaffa Radiotjänst - Nej. 0p
    Avskaffa alla former av bidrag till finkulturen - Nej, tvärt om. Mer bidrag behövs till kultur (vad "finkultur" skulle vara vet jag inte), 0p
    Avskaffa presstödet - Nej, men se över det rejält. 0,5p

Vunna poäng: 0,5

Jordbrukspolitik
    Tillåt vargjakt - Nja, i självförsvar. Ge istället djurbönder bättre incitament för att skydda sina djur. 0,5p
    Inför skattelättnader på svenskt nötkött - Ja, i jordbruksledet. Bönder ska tjäna på sina djur, så de fortsätter hålla de, så Sveriges natur överlever. 1p

Vunna poäng: 1,5
    Bostadspolitik
    Avskaffande av ränteavdrag för villaägare i storstadsområden - Nja, Det beror på. 0,5p
    Infrastrukturpolitik
    Avskaffa vägtullar - Nja, 0,5 p
    Inga vägarbeten under storhelger - Hehe, tror inte vägarna bryr sig om de går sönder en helg eller en vardag. Men visst hade det varit trevligt. 0,5p
    Inga cykelbanor i städerna - Smällen var hård när morsan tappade dig, va? 0p
    Lägre anslag till kollektivtrafiken - Tvärtom behöver kollektivtrafikens anslag mist dubblas och priserna för resenärerna sänkas rejält. 0p
    Högre maxhastighet på motorvägarna - Det finns motorvägar som man kan höja hastigheten på, absolut. Men inte alla. 0,5p 

Vinna poäng: 1,5p
    Jämställdspolitik
    Mer resurser till mansjourer - JA, absolut, och de behöver även ny fokus/olika fokus på olika ställen. 1p

Max poäng: 36p
    Vunna poäng: 1p (om jag räknar rätt)

(och jo, jag vet att TS dryper av ironi)
  • Mentat

Jag antar att TS favoritparti är ett som är den totala motsatsen till de uppräknade punkterna. I valet mellan enbart dessa två partiet skulle nog i så fall min röst falla på MNP

• FDFMGA
    Mentat skrev 2015-06-02 08:22:39 följande:

Jag antar att TS favoritparti är ett som är den totala motsatsen till de uppräknade punkterna. I valet mellan enbart dessa två partiet skulle nog i så fall min röst falla på MNP

Jag antar att återinförandet av dödsstraff, hemmafrubidrag, stopp för invandringen och omedelbart EU-utträde inte väger lika tungt i din vågskål som tanken på att vargjakten inte skulle styras av Naturvårdsverket och länsstyrelser utan av mer naturorienterade organisationer som Jägareförbundet.

Själv har jag svårt att hitta en enda punkt jag sympatiserar med, skulle möjligen vara utbyggnad av kärnkraften men i så fall i en helt annan kontext där fokus låg på att så snabbt som möjligt minska utsläppen av växthusgaser.
  • Anonym (punktförslag)
    Invandringspolitik (Jämlikhetspolitik/Feministpolitik)

Könskvotera invandringen. Eller låt enbart kvinnor invandra tills dess att kvinnoöverskottet har återupprättats i riket.  

2015 blir männen fler än kvinnorna i Sverige. Sverige är på väg mot ett historiskt trendbrott. Om fyra år bryts sekler av kvinnoöverskott.
    www.sydsvenskan.se/malmo/2015-blir-mannen-fler-an-kvinnorna/

1 400 migranter räddade på Medelhavet - samtliga ombord på båtarna var män.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6156124

Under 2014 sökte 81 301 personer asyl i Sverige. Majoriteten, 67 procent, av de asylsökande var män.
    www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Behallare-for-Press/386883/

Socialpolitik

Illegalisera inseminering av medborgare folkbokförda i Sverige, oavsett var insemineringen äger rum någonstans.

• Mentat
    FDFMGA skrev 2015-06-02 22:15:59 följande:
    Jag antar att återinförandet av dödsstraff, hemmafrubidrag, stopp för invandringen och omedelbart EU-utträde inte väger lika tungt i din vågskål som tanken på att vargjakten inte skulle styras av Naturvårdsverket och länsstyrelser utan av mer naturorienterade organisationer som Jägareförbundet.

Själv har jag svårt att hitta en enda punkt jag sympatiserar med, skulle möjligen vara utbyggnad av kärnkraften men i så fall i en helt annan kontext där fokus låg på att så snabbt som möjligt minska utsläppen av växthusgaser.
    Jag påstår inte att jag sympatiserar med allt det TS räknar upp men jag skulle definitivt inte sympatisera med ett parti där alla punkter vore omvända.
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2015-06-03 06:48:13 följande:
    Jag påstår inte att jag sympatiserar med allt det TS räknar upp men jag skulle definitivt inte sympatisera med ett parti där alla punkter vore omvända.
    Tja, om du sätter ingen/inget framför punkterna så får du väl i princip nuläget för de flesta eller alla partier:

Inget dödsstraff etcetera.
Svar på tråden Missnöjespartiet (MNP)