• Yo81

Blödning/Mens kort efter ägglossning

Hej,

Jag har under det senaste året haft flera missfall, en ma och avbröt en graviditet pga kromosomfel.

Min kropp verkar nu vara helt i obalans. 2 månader i rad har jag fått mens ena gången 8 dagar efter ÄL och nu 4 dagar efter ÄL. Jag vet säkert tiden för ÄL då jag både fått utslag på sticka samt ägglossningsvärk.

Någon som varit med om samma sak eller vet vad det beror på att mensen kommer så tätt inpå ÄL?

Jag är under utredning och väntar på tillfället på svar på alla prover.

• Svar på tråden Blödning/Mens kort efter ägglossning
  • Pimpinellan

Man kan inte ha så kort lutealfas så jag tror inte du haft nån riktig äl. Äl-test är inget bevis alls för äl.

• Yo81

Tack för svar!

Jag var och gjorde en gynundersökning den 19/5 och läkaren sa då att hon kunde se ett ägg som höll på att växa till sig men att hon inte trodde det skulle släppa än på ett par dagar. Drygt en vecka senare visade ägglossningsstickan positivt. Jag har förstått som du skriver att man inte alltid kan lita på dessa äl-test.

Men frågan är vad som hände med ägget som höll på att växa till sig. Kan det ha slutat att växa och gå tillbaks? Och varför blöder jag då, för utan ägglossning ingen mens eller?

Helt förvirrad av detta..

• Pimpinellan

Man kan absolut ha mens utan äl före. Och äggblåsor kan tillbakabildas eller inte släppa alls utan bli cystor istället. 8 dar möjligen som lutealfas även om det också är jätteovanligt och onormalt,men inte under det. Nåt verkar vajsing,men med hjälp löser det sig säkert. Glad

Svar på tråden Blödning/Mens kort efter ägglossning