• londonkarin

Viking Line kryssning - lämpligt för barn?

Hej! Vi funderar på att åka på en kryssning med våra barn, 7 och 4 år. Har kollat på Viking Cinderella men får känslan att det är mer anpassat för "party-folk än barnfamiljer. Någon som har några erfarenheter?

• Svar på tråden Viking Line kryssning - lämpligt för barn?
  • Gladskit

Möjligen på en vardag men inte fredag-lördag. Då är det inte så jättekul med barn. Annars kan jag rekommendera Birka istället, då de har en jättemysig poolavdelning högst upp på båten där man kan hänga några timmar.
    Birka ska man väl också undvika på helgerna, den går också bara till Åland så det är mycket party party. Men jag tycker att Birka är en trevligare båt än Cinderella.

Vi reste med Birka med ett helt gäng andra familjer en vanlig vardag i höstas när barnen hade lov och det var väldigt trevligt!

• Tautolog

Jag har åkt flera gånger med barn även på helger, och det har aldrig varit några problem. Barnfamiljer har ju i regel lite andra tider än partymänniskorna så det brukar fungera bra. Men visst ser man ofta en och annan överförfriskad människa så man får inte vara för känslig.

• Mrs Green

Vi har åkt på morgonen med Viking Grace, det har varit jättebra. Både över dagen (med båtbyte i Mariehamn) och ett dygn till Åbo.

• Sannapet01

Vi har precis bokat med Vikinglines Cinderella veckan efter midsommar och som det ser ut så kommer de ha ett stort lekland ombord. vi har reste förra sommaren också och hade det jättebra. Barnen älskar kattten Ville. Barnen trivs och dessutom så barn gratis i buffen!!

• londonkarin

Tack för svar!

Vi åkte med Viking Grace till sist och hade det jätte bra. Fanns flera lekrum, barnen fick vara med på spaavdelningen, åt middag och hade det lugnt o skönt. Barnen tyckte det var spännande att sova i hytten.

Svar på tråden Viking Line kryssning - lämpligt för barn?