• kerstinhansen

gravidetetstest

Hej. Jag och min sambo har genomgår en IVF- behandling nu i år. Och vi plockade ut mina ägg den 12/5 och satte in ägget den 14/5 och så skulle jag göra ett gravidetetstest nu den 29/5 men gjorde ett tjuv test i dag den 26/5 och det visade posetivt. Men undrar om jag kan lita på det eller inte.

Vi är tacksamma för alla svar vi kan få.

• Svar på tråden gravidetetstest
  • Orkide

Ett positivt grav test ska man kunna lita på men ta ett till bara för att vara säker..

Men jag vågar mig nog på ett grattis!!

• kerstinhansen

Jo men har läst en hel och att man inte ska lita på ett posetivt helt hundra. Men ska ta ett par till så att jag kan ringa till kliniken på fredag och berätta. Om det är posetivt.

Tackar.

• Babybel

Jag tror att hormonerna du fick kan ge utslag på testen om du testar för tidigt.

• kerstinhansen

Men tycker att mina hormoner borde gått ur efter so att jag tätade i dag i dag 16/5 och skulle prova enligt läkaren den 29/5 så det är ju endå bara tre dagar i förväg.

• Jag är bara jag

Garanterat äkta plus! Glad Testar man tidigare än 14 dagar efter man tatt äl-sprutan kan det bli falska plus,men det har du ju passerat.

• kerstinhansen

Man är ju som sakt väldigt orolig och närvös. Efter som man har läst så mycket om att man kan plussa pågrund av hormoner. Och sen har man en sådan vilja att man ska vara rivande. . )

• Jag är bara jag

De enda hormoner som kan ge plus i sig är de av äl-sprutan. De är garanterat borta efter max 14 dar. Glad

Svar på tråden gravidetetstest