• fan och hans moster

Hur ofta ovesterin?

Hej.

Ni som använt er av ovesterin för att få igång slemhinnorna, hur ofta och hur länge har ni använt er av det?

Är det dagligen, några gånger i veckan eller vad? Och hur länge? När märkte ni effekt? Och hur länge fortsatte ni efter att ni märkt effekten? Och när ni slutade, kom besvären tillbaka?

Jag ammar inte, sonen är 7 månader, min mens har kommit för några månader sedan men mina slemhinnor är inte riktigt på topp ännu. Tänkte om jag ska prova ovesterin men vet inte riktigt hur jag ska göra. Har prövat förr, tog dagligen i två veckor, sen trappade ner och sen blev det att jag typ glömde ta det...

• Svar på tråden Hur ofta ovesterin?
  • Anonym (2-3 ggr veckan)

Hej!

Jag har den 2-3 ggr i veckan. MEN jag har den pga opererat underliv. op fler ggr så slemhinnor funkar ej som de ska.
    Men jag ska ta 2-3ggr i veckan.. och kommer få göra det.

tyckte den verkade rätt snabbt på mig iaf.

Testa 2-3 ggr i v  nån månad. sen se=)

• monstermagnet1

Jag upplever att den ger ganska snabb förbättring men måste tillföras kontinuerligt, åtminstone varannan dag. Behövde den när jag ammade eftersom det påverkar hormonbalansen och nu i klimakteriet hjälper den bra.

• fan och hans moster

Ok. Jag prövar varannan dag och ser. Gud vad det svidkliade när jag förde upp en vagitorie och satte lite kräm på utsidan av slidöppningen. 

Fler som vill dela med sig av erfarenheter??

Svar på tråden Hur ofta ovesterin?