• mindrömjobb

Jobba som kriminalvårdare

Hej alla

Jag funderar på att söka jobb som kriminalvårdare, jag har varit skuldsatt tidigare och idag har jag skuldsanering som kronofogden beslutat om. Hur är det att jobba som kriminalvårdare när man har skuldsanering och sköter betalningen, polis register är vit och jag har aldrig begått eller blivit dömd för brott.

Tacksam för ett svar

• Svar på tråden Jobba som kriminalvårdare
  • Rumpelstiltskins

Skulle inte tro att Kriminalvården har några krav vad gäller skulder. Man kan dessutom få jobb på Kriminalvården trots att man finns i belastningsregistret.

• Anonym (Tt)

De kommer att kolla skulder. Vad har du för utbildning?

• Rumpelstiltskins
    Tines skrev 2015-05-21 18:37:06 följande:

Kriminalvården och alla statliga myndigheter kollar även skulder, så du kommer inte få jobb där.

Vad fan yrar du om? Jag har två nära vänner som jobbar på Kriminalvården. Den ena har skulder, den andra avtjänade ett mindre fängelsestraff för 8 år sedan.
  • Anonym (.....)
    Rumpelstiltskins skrev 2015-05-21 18:44:44 följande:

Vad fan yrar du om? Jag har två nära vänner som jobbar på Kriminalvården. Den ena har skulder, den andra avtjänade ett mindre fängelsestraff för 8 år sedan.

Säger ju sig självt att man inte får arbete med kriminella om du har höga skulder. Är dom låga, fine.

Och lika självklart så beror brottets art på om du får arbeta inom kriminalvården samt hur länge sedan det begicks.
  • mindrömjobb

Okej, tackar alla för svaret, men är det bara gissningar eller någon av er har en källa på att man får inte jobba som kv om man har pågående skuldsanering.

• Anonym (Tt)

[quote=75330684][quote-nick]mindrömjobb skrev 2015-05-21 19:25:56 följande:[/quote-nick]

Okej, tackar alla för svaret, men är det bara gissningar eller någon av er har en källa på att man får inte jobba som kv om man har pågående skuldsanering.

[/

Jag var på intervju för en tjänst på en anstalt för ca fem år sen. de gjorde en kreditupplysning och utdrag ur polisregistret. Det var en lång o påfrestande intervju med tre personer som frågade ut mig.

Än en gång, vad har du för utbildning?

• mindrömjobb

Hejsan

Undersköterska, och har haft mina skulder sedan 2009. Som sagt idag har jag skuldsanering som jag blev beviljad 2013

• mindrömjobb

Men tack ändå för alla svar, jag tror jag hoppar av det jobbet, ingen chans att ens prova söka.

• Långbenopluto
    Rumpelstiltskins skrev 2015-05-21 18:44:44 följande:
    Du har ingen rätt att svära åt mig!

Det är du som inte har kunskap om regelverket på statliga myndigheter!
  • PetGu

När jag sökte jobb inom Kriminalvården 2007 frågade de inte ett dugg om min ekonomi. Intervjun handlade om helt andra saker och jag fick inte hem någon kopia på kreditupplysning utan blev enbart informerad om att det skulle göras en slagning i misstanke- och belastningsregistret. Kan aldrig tänka mig att det skulle ha förändrats, jag tvivlar ens på att det finns lagstöd för att göra andra kontroller till en vanlig vårdartjänst.

• Anonym (Gg)

Har precis varit inblandad i rekryteringen till 2 tjänster. Utdrag ur belastningsregistret -ja. Frågor kring skulder-ja. Kreditupplysning-nej.

• Anonym (Tjej)

Gick vidare som kriminalvårdare till personliga intervjun som gick bra meeeen så fick de reda på mina kronofogdsskulder,  berätta att jag har det bra, skuldsanering på g men det blev dessvärre ett nej för dom just nu. 

Svar på tråden Jobba som kriminalvårdare