Min sambo och hans ex
Hej!
Är ny här på familjeliv så hoppas allt hamnade rätt. Känner art jag måste få ventilera och få tips på hur jag ska bete mig just nu..
Mitt ex har barn med en kvinna från ett tidigare förhållande. Nu i sommar ska han ta med sig båda barnen (efter många om och men..) till sin familj som bor i ett annat land. Han skulle endast få ta med sig ena först.. Mamman ringer och gråter till honom flera gånger och vill inte att han ska ta med sig minsta (som blir 3 om någon månad) de skilde sig för 2 år sedan och han har haft en annan efter det och nu mig.
Det var meningen att jag skulle följa med honom men jag fick inte semester vid den tidpunkten.
Hans ex (barnens mamma) berättade idag för honom att det är såhär:
Han får visst ta med båda barnen. Men hon saknar hans familj och vill följa med. Så nu ska alltså han, barnen och hans ex åka dit. Men tiden dom hade tänkt åka blir för dyrt så han ska kolla om han kan flytta sin semester.
Hon har en ny sedan två år tillbaka. Medans jag och min man har vart ihop sedan jul -14.
Han förstår inte varför jag blir upprörd eller orolig då dem endast är kompisar. Inget mer.
Jag tycker det är jättebra för barnens del att föräldrarna kommer överens! Men jag blir bara så ledsen då han inte tycks förstå min oro.
(Hans ex har sagt att hon kommer sluta älska honom när han skaffar barn med mig..)
Så att veta att dom ska hälsa på hans familj, i ett annat land, i en vecka gör mig orolig.
Jag litar på honom men som han själv sagt - hon är mamman till hans barn. Och de hittar på saker tillsammans med barnen.
Känner mig övergiven, ledsen, bortglömd. Vet inte hur jag ska få honom att förstå varför jag tycker det är jobbigt? Några förslag? Eller är jag löjlig som reagerar såhär?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-20 19:59
EDIT.
Ej mitt ex, utan min nuvarande sambo har ett ex som han har barn med.