Bröllop - Klädkod: Kavaj
Hejsan
Jag är bjuden på bröllop i sommar med klädkod kavaj, så jag undrar vad man som kvinna bör/kan ha på sig?
Man vill ju gärna inte komma felklädd
Hejsan
Jag är bjuden på bröllop i sommar med klädkod kavaj, så jag undrar vad man som kvinna bör/kan ha på sig?
Man vill ju gärna inte komma felklädd
Vi hade klädkoden kostym på vårt bröllop o de e väl ungefär samma dvs den lägsta klädkoden. Uppklätt men inte överdrivet.
Killar kostymbyxor o kavaj el jeans o kavaj.
Tjejer klänning el dräkt. Inte alltför kort.
Vi hade klädkoden kostym på vårt bröllop o de e väl ungefär samma dvs den lägsta klädkoden. Uppklätt men inte överdrivet.
Killar kostymbyxor o kavaj el jeans o kavaj.
Tjejer klänning el dräkt. Inte alltför kort.
Jo att det ska vara uppklätt förstår jag, men jag vill ju inte komma för uppklätt heller.
Jag har läst att man inte bör ha svart eller vitt. Vart går gränsen? Eller betyder det att jag inte får ha nåt svart eller vitt alls på mig? Som en vit kofta, eller en klänning med svart i?
Jag är inte mycket för att använda klänning. Kan jag ha en kjol istället?
Men jag har hittat en klänning som jag möjligtvis skulle trivas i, jag ska försöka länka den, men då är det svart i den? Skulle jag kunna ha den?
Jo att det ska vara uppklätt förstår jag, men jag vill ju inte komma för uppklätt heller.
Jag har läst att man inte bör ha svart eller vitt. Vart går gränsen? Eller betyder det att jag inte får ha nåt svart eller vitt alls på mig? Som en vit kofta, eller en klänning med svart i?
Jag är inte mycket för att använda klänning. Kan jag ha en kjol istället?
Men jag har hittat en klänning som jag möjligtvis skulle trivas i, jag ska försöka länka den, men då är det svart i den? Skulle jag kunna ha den?
Den klänningen funkar, trots svart botten. En vit kofta blir inte fel heller.
Jättefin klänning.
Ja jag kan oxå tycka att den klänningen ska kunna funka. Så jag kan ha en vit kofta/sjal till eller en annan av färgerna som finns i klänningen?
Hur gör man med skor då?
Smycken och nagellack, bör det vara diskret eller skulle man kunna ha färgglatt nagellack?
Jag har varit i stan idag och köpt klänning till "kavaj" klädkod.
Köpte en knälång klänning på Indiska. Lila botten med vita blommor, en stickad långärmat rosa kofta.
Köpte en lila slips till gubben då han kör sin vanliga kostym med vit skjorta och slips