Liknande historia här...men 7-årig dotter. Hon har ställt massor av frågor sedan 1 1/2 års åldern och jag har svarat så gott jag kan. Jag har skrivit ett par brev till pappan men vet inte om han har fått dem. Jag har skrivit om dottern och hur hon är,intressen mm och hur vi lever. Jag har även bett honom att skicka mig sin mailadress så att jag kan skicka bilder ifall han är intresserad. Men jag har inte fått något svar. Min dotter har vid ett tillfälle sagt att hon vill träffa sin pappa men jag har berättat att jag har skrivit ett brev men inte fått något svar tillbaka...att han bor utomlands ibland så det kan vara svårt. Hon vet i alla fall hur han ser ut och en massa andra saker,det har jag varit väldigt noga med att berätta. Skulle hon börja att be om att få träffa sin pappa allt mer så kommer jag att skriva och berätta det för honom. Det är med mycket blandade känslor att "dra in" en frånvarande förälder i sitt liv,speciellt om det har gått många år mellan separationen. Men jag tar mitt ansvar som mamma och gör det jag kan utan att inge falska förhoppningar till mitt barn eller svartmåla hennes pappa,det är en mycket svår balans. Så jag är också rätt intresserad av att höra hur andra har gjort/erfarenheter av detta.