• Cab

När vill barn och ungdomar inte åka med?

Funderar på att köpa istället för att hyra något nere i varmare nejder, men det är ganska dyrt och kan vara svårsålt utan förluster om det blir fel, så förtänksamhet gäller.
    Nu har vi hyrt lägenhet i stan men där trivs barnen inte så bra så nästa gång blir det hotell mer för dem.

Ifall vi ska köpa något är frågan om och när de börjar knorra om att åka med ner, då man inte vågar låta dem vara ensamma hemma. 
    Svår fråga för oss men enkel för de som har äldre barn, hänger de med lätt?

• Svar på tråden När vill barn och ungdomar inte åka med?
  • IsDimma

Det tror jag är väldigt olika. Jag hör om 13-14 åringar som under inga som helst omständigheter vill åka någonstans med sina föräldrar.

Sen finns det såna som jag och min bror som mer än gärna följde med under alla tonår och gärna (om det är möjligt) fortfarande följer med. Vi fyller 28 och 30 i år

• Penida

Jag var i tonåren (minns inte exakt ålder) när jag inte längre önskade följa med på resor inom Sverige. Utlandet sa/säger jag aldrig nej till när det bjuds;) Jag åkte med mina föräldrar till utlandet till jag flyttade hemifrån, då var jag 19. Väldigt olika som någon tidigare sa.

Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden När vill barn och ungdomar inte åka med?