• frijdah

Gravid efter gestrina?

Hejsan.

Vet inte om det redan finns en tråd med min fråga men jag startar en ny. Det är så att jag slutade med mina minipiller (gestrina) den 2/5 jag och min sambo hade oskyddat sex den 10/5. Jag har sedan i fredags haft ett konstant illamående men inga kräkningar, hungrig varannan timme ungefär, vita lite tjockare flytningar, trötthet och mina bröstvårtor är extremt ömma och i söndags högg det till rejält i livmodern och det hugger till lite då och då fortfarande. Kan det vara så att jag blivit gravid redan så snabbt efter stopp med minipillerna? Velar fram och tillbaka ena stunden är jag säker på att jag är gravid för att nästa stund säga till mig själv att jag inbillar mig. Finns det en möjlighet att detta är graviditetssymptom eller inbillar jag mig?

• Svar på tråden Gravid efter gestrina?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej. I fredags var det den 15 vilket är fem dagar efter ert samlag. Det är för tidigt för att ge symtom redan då. Har ni haft samlag innan dess?

• frijdah

Hej. Nej det har vi inte, dock har symptomen fortsatt och enligt min sambo har jag blivit en känslokarusell. Illamåendet vägrar ge sig och jag känner mig totalt utmattad hela tiden och brösten har svullnat upp en del bh.n passar knappt längre. Jag har vad som känns som mensvärk fast annorlunda på något sätt inte den vanliga smärtan. Går gestrina ur kroppen så pass snabbt att det finns möjlighet till graviditet redan?

Svar på tråden Gravid efter gestrina?