Får inte till amningen
Första gången jag skriver här. Känner mig lite nedstämd och som att jag hamnat i en ond cirkel. Är hemma med sonen som strax fyller tre veckor. "Problemet" är att han somnar nästan direkt vid mitt bröst. Jag försöker hålla honom vaken/ta upp och rapa och dra ut lite på det, men han somnar så gott ändå. Det går dock inte att lägga bort honom för då vaknar han, är ledsen och vill snutta igen - men somnar på nytt inom max ett par minuter. Resultatet blir att jag inte har så mycket mjölk, vilket har lett till att vi ger ersättning också 1-2 ggr per dygn. MOT bvcs inrådan. Jag tycker ändå att jag sitter i stort sett hela dagarna och "ammar", fast han dricker ju inte. Resultatet: jag får dåligt samvete att jag ger liter ersättning, sitter i timmar UTAN att det faktiskt ger någon ökad produktion och det hela känns inget vidare just nu. Har också köpt en pump som jag privat ett par gånger, men NÄR ska jag kunna pumpa för att hjälpa produktionen när pojken hela tiden ligger vid bröstet? Nån som har egna erfarenheter, tips eller vill ge mig en liten klapp på axeln i alla fall? Vet att det ju "blir bättre" men just nu känns det ganska tröstlöst. Och min äldre dotter hinner jag knappt prata med i allt detta... :(