Hur hantera döende morfar? är alla berättigade till att komma på begravning?
Hej!
Hur fan ska man hantera att ens morfar inte är ens morfar längre? Han är knappt kontaktbar, äter eller dricker inte, svarar ah till allt och även när man inte pratar säger han ah. Han skakar av smärta och det är nog väldigt väldigt nära nu. Jävla skit. Varför får han inte vara frisk? Vara glad? Slippa ha ont!?
Jag är hos mormor och morfar ofta, mina syskon med men mina kusiner har inte ens bemödat sig med ett samtal till mormor. Till saken hör att det är skumma också, de har aldrig ens hälsat på min sambo (vi har varit tillsammans i 5 år) och de har även sagt att de inte gillar mina morfäldrar, som är deras farföräldrar. "De har aldrig gjort något bra för oss" sa de. Öh? De har gjort samma för de som för mig och mina syskon och jag lovar - det är 1.000 bra saker och a l d r i g en dålig! Jag tycker verkligen inte de har rätt att komma på begravningen. Vill inte ha de där.
Borde jag prata med min morbror, deras pappa? Fråga om de vet läget (han har varit sjuk i ca 5 år, de vet dom men han har snabbt blir sämre och självklart är det jobbigt för alla). säga att de kanske är dags att åka dit NU? jag hat ingen lust att ha de i närheten på begravningen. Jag bestämmer inte men jävlar, vad det tar emot. När de inte ens bemödat sig med ett samtal??
Nu blev de lågt men hoppas någon kan hjälpa.. annars är stöttande ord uppskattade. Jag tänker bara på de bra sakerna när jag tänker på morfar. Har dock känt att han inte är.morfar. han är en grönsak just nu o h fan vad det tar emot att säga de.. min enda önskan är att han ska vara frisk och då må BRA. Jag önskar inget annat. Aldrig förlorat någon såhär och min morfar har varit som en pappa för mig - växte upp utan en men alltid haft morfar.