• matsanna

varför får inte jag bli mamma?

varför får inte jag bli mamma? känner mig så ledsen och väldigt avundsjuk på mina vänner och andra gravida/mammor.
    har börjat undvika att umgås med en del vänner för att dom inte har förståelse för hur jobbigt det är.
    pippa hit och pippa dit.
    Fortfarande inga barn gjordaGråter

• Svar på tråden varför får inte jag bli mamma?
  • Jag är bara jag

Hur länge har ni försökt? Utredning? Hjälp? IVF?  Finns ju så mycket man kan göra idag så ge inte upp! GladDet gör inte vi trots alla dessa år,all kamp,alla pengar,alla missfall. En dag ska vi ha vårt barn-tänk så du med.

• Azemina Nokic

Hej jag är redan gift 4 år och fortfarande inte kan bli gravid? förstår inte varför läkarna säger att allt ok. men nervositet eftersom det enda skälet till min man sedan 2012 väntar visum för att stanna i Sverige enda boven i dramat som vi fortfarande inte har barn, Migrationsverket. Vi är så tråkigt att vi inte kan mer GråterGråter

bebe
  • matsanna

vi har försökt över 1 år.
    jo jag har funderat på utredning eller ja en undersökning för att se om det står rätt till. även killen ska kolla sig. men jag  har tänkt att man måste vänta några år innan man kan få hjälp? vad innebär IVF? nä vi ska inte ge upp men i skrivande stund så var jag så extremt besviken att mensen kom.

• Anonym (Tess)

Hej

Om ni har försökt ett år har ni rätt till utredning, vi håller just nu på att avsluta vår. Det finns hjälp att få, ge inte upp. Vi flesta får barn till slut.
    Lycka till kram

• Jag är bara jag

De flesta landsting har ettårsgräns på utredning (vårt tyvärr 2 år om man är under 35) så sök hjälp redan nu tycker jag. IVF är konstgjord befruktning. Man plockar ut ägg,befruktar dem och sätter in ett embryo. Chansen att bli gravid är mellan 20-55% beroende på kvinnans ålder och hur embryot ser ut.

• P82i

Vi kämpade i 3,5 år. Min man hann bli 42, själv är jag 32. Men efter två IVF försök blev det våran tur. Din tur kommer:) läkarna kan göra underverk :) jag hoppas det tar sig snart.

Kram ( mitt nick kmmr av alla år jag kände mig ensam och värdelös, tyvärr lyckas jag inte byta nu, trots mail till redaktionen )

• Monsan

Hej!

Vi har försökt i 2 år 9 månader. Skulle precis påbörja IVF i januari när vi plussade för första gången naturligt. Slutade dock med ett MA i v.11 så nu väntar vi på gratis IVF via landstinget som vi har rätt till i aug/sept då vi försökt i 3 år.
    Längtan är obeskrivlig och jag förstår hur du känner. Mina kompisar börja en efter en bli gravida. Två av dom tog det efter 2 försöket.

Svar på tråden varför får inte jag bli mamma?