Finns det såna där RIKTIGA gentlemäns fortfarande?
Jag tittade på en TV serie nyligen (Terra Nova, för de som undrar), där det finns flertalet karaktärer, men framförallt en som fick mig fundera på detta. Killen (Reynolds, för de som har sett serien) är en ung militär som får upp ögonen för en 16-årig flicka. Han är så där otroligt gentleman-aktig. Frågar hennes pappa om lov, berättar öppen sina intentioner (att en dag gifta sig med henne) men säger att han självklart ska vänta osv. Han hånglar upp henne rätt rejält efter ett par barntillåtna dejter, men går inte längre osv.
Jag blev helt varm i kroppen över denne kille (som är en bra bit över 16 - kollade upp skådisen och han är ett år äldre än mig, så det är okej, för er som eventuellt förfasas), och visst är han rätt snygg, men inte SÅÅ snygg. Nej det var helt och hållet hans personlighet i serien som fick mig på fall. (Okej, hans sexpack som jag anar att han har, trots att han aldrig tar av sig tröjan, är sexigt men det finns sååå mycket snyggare killar därute som jag INTE blir så här av.) Jag tror eventuellt att jag blev lite betuttad för att jag kände igen mig i den 16-åriga tjejen också (smart men något socialt awkward), som är ganska mycket som mig själv som tonåring, förutom en hel del smartare.
Alltså, finns det såna här killar längre? Såna här riktiga gentlemäns som öppnar dörren, behandlar en med total respekt, tycker att det är totalt charmigt att man är en smart nörd som älskar vetenskap och gärna kommer med fakta i de flesta situationer, även fast han kanske inte är lika intresserad. Som avgudar dig, beskyddar dig och charmar öronen av dig? Jag inser att det är en fiktionell karaktär, men nog måste det finnas riktiga grabbar som är så? Eller? Och var finner man isåfall dessa?
Diskutera gärna, även om det blir lite OT.