• Anonymproblems

hur man undviker mobbning i den nya skolan med dåliga rykten?

tja!
    jag ska börja i ny skola med dåliga rykten utanför men de som går i skolan verkar gilla den.
    har även hört att någon sa att den skolan är bättre än x skolan.
    har ni några råd hur jag ska undvika att bli mobbad? För det går rykten att den har många mobbare fast de som går där har sagt att den har slutat med mobbning och har många som hjälper med det.

ka ni ge tips om hur fan jag ska göra?????Rynkar på näsan

psst vill meddela om att min bästis går där som har varit mobbad i år tycker att den skolan är den bästa skolan någonsin.

• Svar på tråden hur man undviker mobbning i den nya skolan med dåliga rykten?
  • greta2

Börja där och se. Om du vantrivs ellr blir mobbad försök prata med någon vuxen eller skolsyster. Om det inte funkar, byt skola.

• Anonymproblems

efter 6 år så var det bästa jag har gjort i mitt liv, att börja i Lillholmskolan. Inget av de negativa rykterna stämde, allt var så perfekt och vi var som en familj. Ångrar ingenting om mitt val och bara önskar att jag hade fått möjligtheten att uppleva den tiden igen. 3 år i den skolan kändes som en evighet av glädje och den glädjen kommer finnar kvar i mitt hjärta i resten av mitt liv.

Svar på tråden hur man undviker mobbning i den nya skolan med dåliga rykten?