• delphibaby

överstimulerad och orolig

Som rubriken lyder orolig som bara den.jag hade et den 7/5-15 och fick akut åka till en gynakut den 9/5-15 för kraftiga magsmärtor och jag kunde inte äta någotoch inte gå normalt.visade sig att jag var överstimulerad efter vår iVfbehanling.ena äggstocken mette mellan 7.5-8 cm och den andra var också aningen förstorad plus kraftig bukinfektion samt vätska i buken..nu är jag nojig att ägget inte fäst och blivit påverkad av all medicinering och inte klarat sig.någon ner som blivit överstimulerad men endå lyckats behålla graviditeten??

• Svar på tråden överstimulerad och orolig
  • Mamori

Jag kan svara, har inte haft svårt att få barn själv men min syster har. Hon gjorde flera ivf som inte blev något, sedan blev hon överstimulerad och fick inget ägg insatt... dock hade de sex ändå (vet inte om man får) och hon blev gravid med tvillingar! (det hade aldrig gått så långt innan). En av tvillingarna klarade sig inte men den andra fyller ett år om några månader och verkar frisk på alla sätt och vis förutom lite matallergi vilket vi har i släkten så det beror nog inte på ivfet.

Hon var riktigt överstimulerad och fick ligga på sjukhus i två veckor ungefär pga det.

• Susodus

Risken att bli överstimulerad ökar när man blir gravid, så det kan vara en positiv tröst.

• delphibaby
    Susodus skrev 2015-05-31 13:22:09 följande:

Risken att bli överstimulerad ökar när man blir gravid, så det kan vara en positiv tröst.

inte varit inne på länge men jo visst resulterade det i ett plus och är i vecka 9 nu:D
  • lindavik
    delphibaby skrev 2015-06-19 07:45:32 följande:
    inte varit inne på länge men jo visst resulterade det i ett plus och är i vecka 9 nu:D
    Hej!
    Jag är i v 7 (6+2) idag efter första ivf, FET. Åkte till gynakuten idag pga oro att embryot inte lever samt konstig känsla i buken. Hjärtat tickade men konstaterades kunde att jag var duktigt överstimulerad! Båda äggstockarna förstorade, den ena över 10 cm. Minst 4 äggblåsor fyllda med vätska som tryckte på och var mer än 5 cm i diameter allihopa samt lite vätska i buken. De ville ha kvar mig för observation men jag ville hem. Fick blodförtunnande sprutor utskrivet som måste tas en om dan under hela första trimestern, helst till v 14. Ska på återbesök på tis och till ivf kliniken på obligatoriskt vul 1/7. Läkaren rekommenderade sjukskrivning hela denna v till att börja med då rörelse förvärrar situationen.

Hur mår du nu? Fortfarande överstimulerad?
Svar på tråden överstimulerad och orolig