Protestmarkerar!
Hejsan!
Kanske inte är rätt sida att ställa frågan på men jag vill gärna ha råd..
Har haft min "lilla" kise nu i snart 2 år.
Fick hem honom när han var 4 månader och då var han infångad utifrån. Tidigare misshandlad, undernärd och i väldigt dåligt tillstånd. Har lagt ner mycket tid till att försöka vänja honom vid människor, vilket som har gjort han väldigt fäst vid mig.
Fick nyligen flytta hemifrån då det inte fungerade mellan mig & föräldern & bor nu i ett rum på min andra förälders tomt. (Ska snart flytta vidare till en nyrenoverad lägenhet.) Jag tog ju såklart katten med mig. I början gick det bra, tills jag märkte att han började kissa i sängen. Till en början var det bara när jag var borta. Sen spelade det ingen roll vare sig jag var hemma, på jobbet eller ligger & sover i sängen, så sätter han sig ner och kissar. Han kissar även på saker jag glömmer ta upp från soffan.
-Han går på pottan & både kissar & bajsar. Han har ingen UVI & ingen liknande sjukdom.
Han kan inte bo hos min förälder här för de har flera stora hundar och han är livrädd för hundar och ligger bara & skakar. Vill inte han ska behöva må dåligt!
Jag jobbar en hel del och misstänker att han protesterar eftersom han inte vill vara själv. Ägaren vart jag ska flytta är inte så värst glad över katter, så kan inte heller skaffa en till.
-Testade flytta ner honom till pojkvännen för att se om han markerade där nere. Fungerar hur bra som helst. Förutom att hans föräldrar inte längre går med på att ha honom. Så jag måste hitta en annan lösning.
Jag vill inte ge bort honom till en främling då jag vill veta att han har det bra, eftersom han är så reserverad mot andra. Har hört runt med kontakter men finns ingen som kan ta hand om min lilla prins.
-Han är kastrerad. Började markera någon enstaka gång på mina skor i mars om jag glömde ta upp dem efter jag började jobba första gången.
-Har testat saker som t.ex. lägga kattmat i sängen, lagt folie, men det föser han bara bort och sätter sig ner.
Lägenheten jag ska flytta till har en hyfsat stor toalett. Men jag känner mig hemsk om jag ska behöva låsa in honom hela tiden för att han inte ska markera.
Finns det någon som har några vidare tips? Är jätte tacksam för svar!