• Anna227

Mörka ringar under ögonen!

Hej! Jag har problem med mörka ringar under ögonen som just nu är värre än vanligt (troligen pga stress).
    Nu ska jag på en slags anställningsintervju om ca en vecka och vill se pigg och fräsch ut!

Tips, någon??
    Vad kan jag göra?
    Smink, vilka sorters? Träning - något som ger effekt (jag tänker typ öka blodcirkulationen)? Sova... tror att jag sover tillräckligt.
    Jag har alltså ca en vecka på mig.

• Svar på tråden Mörka ringar under ögonen!
  • Flisan97

Köp en bra concealer. Gärna med rosa nyans då det motverkar mörka och blåa nyanser :)

• Anna227
    Flisan97 skrev 2015-05-14 17:15:49 följande:

Köp en bra concealer. Gärna med rosa nyans då det motverkar mörka och blåa nyanser :)

Tack! Jag har en concealer men tycker inte att den döljer så bra. Men den är nog mer åt det beiga hållet... ska testa en mer rosa!!
  • blomman 2
    Anna227 skrev 2015-05-14 17:14:47 följande:

Hej! Jag har problem med mörka ringar under ögonen som just nu är värre än vanligt (troligen pga stress).
    Nu ska jag på en slags anställningsintervju om ca en vecka och vill se pigg och fräsch ut!

Tips, någon??
    Vad kan jag göra?
    Smink, vilka sorters? Träning - något som ger effekt (jag tänker typ öka blodcirkulationen)? Sova... tror att jag sover tillräckligt.
    Jag har alltså ca en vecka på mig.

Mörka ringar under ögonen=trötta binjurar pga stress. Går att stärka binjurarna. Gå in på Google, där finns en hel del knep, men det tar tid att stärka dem,så concealer är nog det bästa tipset för dig just nu.
  • Gnuborg

Låter galet men använd rosa/rött läppstift i stället för concealer. Ta foundation tunt på och det mörka är borta. Finns filmer på youtube.

• Anna227

Tack för tipsen! Då blir det köp rosa concealer och googla på binjurar :)

Svar på tråden Mörka ringar under ögonen!