• miachr78

negativt bim -5 men varit gravid?

Ja jag vet att man helst ska vänta till bim innan man testar men då jag har olika tecken på graviditet så blev spänningen för hög så jag tog ett test idag.

Använde RFSU testa tidigt men fick ett negativt resultat. Är som sagt på bim -5. Någon som testat negativt vid ungefär samma dag man sen visat sig vara gravid?

Nu blir det dock att vänta till bim innan det ska testas igen. Så test eller mens på måndag. .

• Svar på tråden negativt bim -5 men varit gravid?
  • Fian88

Det är egentligen bättre att räkna dagar från äl. Har du en lutealfas på 14 dagar så är du ju bara på äl+9 och då är det möjligt att ägget inte ens fäst än. Brukar vara bäst att testa när man är på tidigast äl+12, det tar ju ägget 3-10 dagar att vandra ner och fästa och sen ska kroppen hinna producera tillräckligt med hcg för att det ska kunna mätas. Så det är självklart att du ändå kan vara gravid! Vissa får ju inte plus förrän på bim eller efter bim. Är faktiskt mer ovanligt att plussa innan

• miachr78
    Fian88 skrev 2015-05-13 13:03:38 följande:

Det är egentligen bättre att räkna dagar från äl. Har du en lutealfas på 14 dagar så är du ju bara på äl+9 och då är det möjligt att ägget inte ens fäst än. Brukar vara bäst att testa när man är på tidigast äl+12, det tar ju ägget 3-10 dagar att vandra ner och fästa och sen ska kroppen hinna producera tillräckligt med hcg för att det ska kunna mätas. Så det är självklart att du ändå kan vara gravid! Vissa får ju inte plus förrän på bim eller efter bim. Är faktiskt mer ovanligt att plussa innan

Räknar jag så då är jag på äl+9 så då kanske det fortfarande finns en chans. Har inte testat innan bim mina tidigare graviditeter så jag vet inte om jag brukar få positivt tidigare.
Svar på tråden negativt bim -5 men varit gravid?