• FruGru

utomkveds eller gravid?

Idag fick jag tid hos min MVC. Då jag den 17-19 april hade en mens. 18 april fick jag positivt. Samma dag fick jag en kraftig blödning och den 20 april visar testen negativa. Jag tolkar detta som ett tidigt missfall. Fram till den 7 maj visar testen negativt. Den 27 april har jag en ont på vänster sida och får positivt utslag på ägglossningstest. Den 7 maj får jag återigen positivt 1-2 veckor på digitalt. 11 maj får jag Gravid 2-3 veckor på det digitala.

Läkaren misstänker tydligen utomkvedshavandeskap. Fanns en vätska bakom livmodern. Det är för tidigt att upptäcka en graviditet med ultraljud iom att jag vet att jag bara är i vecka 4+0.

Fick ändå remiss till KK. Så imorgon åker jag in där. Vet dock att de inte kommer se något. Ta blodprov imorgon och sen nytt på fredag o tid för nytt vul om en vecka.

Jag vet att jag är gravid. Jag tror inte jag har utomkvedshavandeskap men samtidigt är ju läkaren experten.

Har någon haft ett utomkveds där testen först visar positivt o sen negativt o sen plötsligt positivt igen och där hormonerna klart ökar enligt graviditetstesten?

Vad tror ni?

Svar på tråden utomkveds eller gravid?