• spöke

Himmelska flicknamn

* * * INSPIRATIONSLISTA * * *

Hej alla! Jag har satt ihop några namnlistor på olika teman för att inspirera dig som letar namn och för att roa dig som är intresserad av namn i allmänhet. 

Nästa tema ut är himmelska flicknamn. Tänkte att det kunde passa bra så här runt Kristi Himmelsfärd. Jag har valt ut tjugo stycken namn som ni kan rösta på.
    VILKET NAMN GILLAR DU BÄST?

Kommentera gärna i tråden. Och kom med förslag på fler namn på samma tema. 

Hälsningar, Spöke

Se även:
    Sockersöta flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74884101-sockersota-flicknamn
    Stilsäkra pojknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74914338-stilsakra-pojknamn
    Melodiska flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74948365-melodiska-flicknamn
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Himmelska flicknamn
  • Donizetti

Jag tillhörde de få som röstade på Aurora. Tidigt i gryningen när jag gick över ängen med mina hundar tänkte jag just på Aurora, morgonrodnadens gudinna, som började lysa över åkern med tranorna.

• Jag är bara jag

Fick bli Aurora. Inte jättefint,men inte fult heller. Flört Gloria hette en av mina dockor,men jag kunde bara inte välja ett docknamn.

• nozpa

Tyckte Vega var rätt häftigt. Men har en dotter som heter Leia i andranamn så röstade på det då.

• DenNamnbitne

Jag tycker att Aurora är klart vackrast av dessa namn! Både mytologiskt och lite blått, ett namn med karaktär helt klart!! Annars verkar inte himmelska flickanmn vara något för mig. Några andra är okej som Vega, Stella, Luna och Celeste.

• fluu

Älskar Vega! Stella är okej och Aurora vackert, men kantigt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MadHatter

Jag röstade på Mona som är ett av mina favoritnamn men gillar även Aurora, celeste, Vega och Gloria.

• annieh897

Jag röstade på Luna. Gillar även Stella och Aurora, även om det sistnämnda är lite för prinsessigt. Vega är lite coolt. Himla vore vackert om det inte var för att jag tänker på det som i meningar liknande "så himla bra."

• Leonie88

Röstade på Gry. Gillar det då det inte är så gulligt som exempelvis Aurora

Svar på tråden Himmelska flicknamn