Styrketräning efter FET
Jag är van vid att träna ganska mycket. Jag styrketränar 4-5 ggr / vecka samt konditionstränar 1-2 ggr / vecka. Nu går jag i valet och kvalet hur jag ska göra med träningen efter FET. Jag fick rådet att vila några dagar, men vad är några dagar? Jag ska genomför FET på tisdag, 19/5, kan jag gå till gymmet på torsdag?
Dessutom funderar jag på om det går att träna samma dag som FET ska genomföras. Min tid är inte förrän på eftermiddagen, kan jag träna på förmiddagen? Jag gissar på att jag kommer att vara ganska nervös då, så det vore skönt att få utlopp för nervositeten på gymmet istället.
Jag har googlat och fått en mängd olika svar. Vissa råder till vila, medan andra säger att man ska leva som vanligt. Vissa påstår att träning ökar blodcirkulationen i livmodern och andra säger att allt blod går till musklerna och inget till livmodern, vilket då är dåligt.
Jag antar att man inte ska stressa kroppen i onödan, men jag tänker samtidigt att min kropp är ju van vid att röra på sig. Jag mår ju dåligt av att inte få träna.
Hur har ni andra gjort efter FET/ET?