• Boosse

Jobbig seperaton med 2 barn

Jag lever tillsammans med en man jag har 2 barn med.

Han är inte skriven på samma adress som oss, har aldrig varit. Han har lurat myndigheter att han inte bor här.

Jag vill inte leva tillsammans med honom mer då han är otrogen. Han spenderar all sin lediga tid med telefonen. Antingen är det samtal, surf eller sms med andra. Han tar inte hand om barnen som han borde och ger dom inte den den uppmärksamhet dom förtjänar. Alltid med hörlurar på öronen, aldrig närvarande.

Nu till saken, han vägrar flytta. Finns det något sätt jag kan få honom härifrån??

Jag är dessutom ff föräldraledig, har fått förskoleplats i mitten på augusti. Kan socialen hjälpa mig ekonomiskt fram tillls dess? Har ingen inkomst alls. Eller kommer barnen få börja förskolan mitt i sommaren, tidigare?

Pappan jobbar natt. Kan de tvinga barnen byta eller gå på 2 olika förskolor? För varannan vecka funkar ju inte.

Och...hur svårt är det att få ensam vårdnad? Han är verkligen ingen bra far! Gör allt för att slippa ta ansvar. Är han ensam med dom åker han till grannstan där hans föräldrar bor för att han vet inte vad han ska göra med dom. Han anvönder tvn som barnvakt.

Många frågor men jag vet inte vad jag ska göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-11 21:30
    Med byta förskola menar jag att den stora går 15 timmar på förskolan just nu när jag är hemma med den lilla. Där hon har gått sedan hon var 1 år.
  • Svar på tråden Jobbig seperaton med 2 barn
  • Långbenopluto

1. Byt lås så kommer han inte in.

2. Du får väl prata med soc om ek.hjälp om du inte klarar dig ekonomiskt.

3. Varför ska du ha ensam vårdnad? Han kommer ha rätt till fullt umgänge ändå....

• Tow2Mater
    Boosse skrev 2015-05-11 21:05:08 följande:
     Han har lurat myndigheter att han inte bor här.
    Vad får han ut av det? Du får väl både bostadsbidrag och underhåll?

Menar du att han är "otrogen" med telefonen, eller?
  • Boosse
    Tow2Mater skrev 2015-05-12 02:56:12 följande:
    Vad får han ut av det? Du får väl både bostadsbidrag och underhåll?

Menar du att han är "otrogen" med telefonen, eller?

Nej, han är otrogen. Han åkte förra sommaren till sitt hemland 4 veckor utan att höra av sig knappt. Efter det hade han kontat med en tjej som han ringde hela tiden. Jag fick tag å hans telefon och se allt de skrivit till varandra. Fortsätter ploppa upp annan konstigt.

Nej, han lurade myndigheter av andra skäl. När vi flyttar isär, måste han betala underhåll då? Eller hur funkar det? Det + bostadsbidrag kan väl inte täcka allt?

• Tow2Mater
    Boosse skrev 2015-05-12 13:44:54 följande:
     När vi flyttar isär, måste han betala underhåll då? Eller hur funkar det? Det + bostadsbidrag kan väl inte täcka allt?
    Nej, det ska inte täcka allt. Du ska bidra med din del. Soker du jobb?
  • Boosse
    Tow2Mater skrev 2015-05-12 14:38:02 följande:
    Nej, det ska inte täcka allt. Du ska bidra med din del. Soker du jobb?
    Jag har jobb. Är föräldraledig. Dock utan ersättning då han startade projekt utan min vetskap vilket ledde till att jag fick ta ut full föräldrapenning för att ekonomin skulle hålla. Barnen har fått placering på förskolan i mitten av augusti då börjar jag att arbeta igen.
  • cattus

Testa ta kontakt med socialen och försök reda ut vad du kan göra och vad som gäller. Någonstans måste du ju börja nysta i det hela.

Svar på tråden Jobbig seperaton med 2 barn