Jobbig seperaton med 2 barn
Jag lever tillsammans med en man jag har 2 barn med.
Han är inte skriven på samma adress som oss, har aldrig varit. Han har lurat myndigheter att han inte bor här.
Jag vill inte leva tillsammans med honom mer då han är otrogen. Han spenderar all sin lediga tid med telefonen. Antingen är det samtal, surf eller sms med andra. Han tar inte hand om barnen som han borde och ger dom inte den den uppmärksamhet dom förtjänar. Alltid med hörlurar på öronen, aldrig närvarande.
Nu till saken, han vägrar flytta. Finns det något sätt jag kan få honom härifrån??
Jag är dessutom ff föräldraledig, har fått förskoleplats i mitten på augusti. Kan socialen hjälpa mig ekonomiskt fram tillls dess? Har ingen inkomst alls. Eller kommer barnen få börja förskolan mitt i sommaren, tidigare?
Pappan jobbar natt. Kan de tvinga barnen byta eller gå på 2 olika förskolor? För varannan vecka funkar ju inte.
Och...hur svårt är det att få ensam vårdnad? Han är verkligen ingen bra far! Gör allt för att slippa ta ansvar. Är han ensam med dom åker han till grannstan där hans föräldrar bor för att han vet inte vad han ska göra med dom. Han anvönder tvn som barnvakt.
Många frågor men jag vet inte vad jag ska göra!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-11 21:30
Med byta förskola menar jag att den stora går 15 timmar på förskolan just nu när jag är hemma med den lilla. Där hon har gått sedan hon var 1 år.