• ellinoras

Hjälp mot hormonell acne!

Jag lider så förskräckligt av min hormonella acne. Jag har tidigare ätit Diane P-piller och då blev det bättre. Men nu hoppas jag på att bli gravid, så det funkar inte längre. Någon som har något tips? Jag funderar på om jag ska lägga om kosten helt, vilket en del säger hjälper men det känns faktiskt lite jobbigt...

• Svar på tråden Hjälp mot hormonell acne!
  • blomman 2
    ellinoras skrev 2015-05-11 19:50:15 följande:

Jag lider så förskräckligt av min hormonella acne. Jag har tidigare ätit Diane P-piller och då blev det bättre. Men nu hoppas jag på att bli gravid, så det funkar inte längre. Någon som har något tips? Jag funderar på om jag ska lägga om kosten helt, vilket en del säger hjälper men det känns faktiskt lite jobbigt...

Jag har inte lidit av det själv men vet folk som gjort det. Tyvärr är nog en kostomläggning det enda som hjälper...att undvika socker och gluten och äta så naturligt som möjligt och inta mycket frukt och grönt. Socker och gluten stör våra hormoner mer än vad många känner till....
  • ellinoras
    blomman 2 skrev 2015-05-11 20:00:12 följande:
    Jag har inte lidit av det själv men vet folk som gjort det. Tyvärr är nog en kostomläggning det enda som hjälper...att undvika socker och gluten och äta så naturligt som möjligt och inta mycket frukt och grönt. Socker och gluten stör våra hormoner mer än vad många känner till....
    Tack snälla för svar! Jag börjar också tro att en kostomläggning  är det enda som hjälper, jag har provat så mycket annat. Det gäller bara att ta tag i det! Jag äter ändå helt ok nu, men har tänkt att jag ska vara superstrikt i ett par månader och se hur det blir. Jag har läst att mejeriprodukter kan ställa till det också, har du någon koll på det?
  • U never saw me

Progesteronkräm fungerar mot acne och är även bra om du vill bli gravid. Progesterall är ganska populär bland de som provat. 

Svar på tråden Hjälp mot hormonell acne!