Förståelsens och begåvningens land.
Förståelsens och begåvningens land.Jag föddes i förståelsens och begåvningens land.
Jag trodde att alla människor var som jag och jag kunde inte förstå hur man kan låta bli att förstå sina barn.
Alla har ju varit barn och därför borde alla förstå hur det är att vara barn.
Idag vet jag att de flesta lever i normalbegåvningens land och där använder man oftast inte sin inlevelse förmåga och man är inte så bra på att läsa kroppsspråk.
Många av oss i förståelsens och begåvningens land är högkänsliga eller särbegåvade, men man kan vara förstående och begåvad utan att vara, högkänslig eller särbegåvad.
Tyvärr lever många högkänsliga och särbegåvade i normalbegåvningens land, de vet inte om att de är högkänsliga eller särbegåvade eller så vill de till varje pris vara normala.
Jag har aldrig velat vara normal, eftersom i den normala världen behandlar man varandra illa, det förekommer mobbing, utfrysning och de tjatar och skäller på varandra.
Alla som har fått skäll vet hur ont det gör och därför borde alla undvika detta.
Jag har varit bra på att läsa kroppsspråk sen jag var tre år.
När jag blev ledsen så visade jag upp ett tjurigt ansikte. Alla föräldrar måste förstå att tjuriga barn är ledsna och att de behöver hanteras varsamt.
Jag är både högkänslig och särbegåvad.
Det innebär att man tänker djupare, har god empati och är känslig för kritik.
Min särbegåvning innebär att jag tänker nästan jämt och jag älskar att läsa och lära mig nya saker.
De flesta särbegåvade frågar varför, detta uppskattas inte alltid av normalbegåvade människor. Idag vet vi att de som frågar varför är mycket kreativa och bra på att lösa problem.
I förståelsens och begåvningens land löser man konflikter genom att prata och lyssna på varandra. Om man blir arg eller ledsen så tar man en paus och när man mår bättre så löser man konflikten genom samtal.
Alla människor är välkomna till förståelsens och begåvningens land.
När de flesta bor i förståelsens och begåvningens land så kommer världen att vara fantastisk.
Om du vill veta mer om högkänslighet eller särbegåvning så kan du besöka www.hsperson.se