Snälla behöver stöd och svar!
Vet inte vart jag ska börja... Jag är gravid i vecka 20 med första bebisen. Jag och min sambo är överlyckliga och har väntat på detta länge. När vi var på RUL i torsdags så fick vi reda på att allt inte stod rätt till...
Barnmorskan hämtade en läkare som konstaterade att bebisens magsäck låg på fel sida. Hon sa att hjärtat och magsäcken brukar ligga på samma sida, men att en del människor går omkring med magsäcken på fel sida och att man kan leva med detta. Sedan sa hon att vi måste åka till Linköping (då vi bor i en mindre stad) för att kontrollera så att detta inte hänger ihop med att det är något fel på hjärtat. Hon sa att hon inte kunde se ingång och utgång till hjärtat.. vet inte vad hon menade med detta och var i chock så jag fick inte fram en enda fråga... Hon sa dock att ALLT annat såg bra ut. Bebisen hade allting den ska ha, alla armar, ben, magsäck, hjärtat hade alla 4 kamrar, urinblåsa osv. Hjärtat såg också ut att slå som det ska. Hon sa att det behöver inte vara något fel på hjärtat, men det kan vara det. Antingen något litet fel som man kan operera eller om det är något allvarligt så får man ta det från där man är...
Ja... vad ska man säga... vi fick benen bortslagna och är alldeles förkrossade. Hur ska vi tänka? Kan det vara allvarligt? Jag kan inte sova, knappt äta, och gråten är alltid i halsen... varför händer detta oss?