• eufemia

Det känns som livet är slut.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Ensamheten känns så förödande, håller på att bli tokig. 
    Jag är 57 år blev lämnad av min sambo i februari efter 15 år. Vi fick sälja huset och jag har fått flytta till mina föräldrar i en annan liten stad där jag inte känner någon. Jag har sökt jobb och arbetat från och till i tre år, efter att har varit på väg in i väggen, men har inget jobb just nu. Jag är relativt högutbildad men det är svårt ändå. Så nu har jag ingen relation, inget eget hem, inget jobb och jag sitter bara och gråter. Har fått medicin mot depression men den hjälper inte. Försöker hitta sätt att få kontakt med folk, dejtingsidor bl a. Har varit på några dejter men känner mig bara mer ensam efter det. Träffar folk ibland i föreningslivet, träffar mina barn och mitt barnbarn, men det ger bara tillfälliga lättnader och jag får så dåligt samvete för att jag inte kan erbjuda dem mer. Det känns som livet är slut. Det finns inga fler chanser. Vart tar man vägen med sin sorg och förtvivlan. Jag hittar ingen väg ut. 

• Svar på tråden Det känns som livet är slut.
  • kattenlisa

Tur att du har din fina familj iallfall! :)

Har du kontakt med arbetsförmedlingen?

Börja träna på nåt gym, gruppträning så träffar du människor! Ta en öl på stan?

• Gosig

Det känns säkert som helvetet, men för din och dina käras skull måste du kämpa mot smärtan som känns outhärdlig, du är långt ifrån ensam, om inte den medicinen du får hjälper insistera att få byta till annan, tills du hittar rätt medicin så måste du kämpa. Släpp inte taget om livet. Döden kommer förr eller senare, men livet är bara ett.

• davv3e

Känner igen mig i din situation har flyttat från Stockholm till lilla Trollhättan. släppt kontakten med mina vänner från Stockholm då vi sysslade med en del olagliga hyss. Jag vill komma bort från allt och står helt ensam. Känslan av att man inte räcker till och att man är i vägen är riktigt jobbigt. Funderar själv på att starta en sida med aktiviteter för ensamma personer. dock lär det dröja innan jag kommer någonvart då jag precis börjat planera detta.
    Jag är endast 23 år men som sagt så känner jag igen mig i det du gått igenom så är det så att du vill skriva av dig är det bara att skriva :)

Hälsningar
    David

• Anonym (R)

Har du levt på honom innan eller?

• Anonym (Förstår)

Byta till en annan antideppmedicin, om den nuvarande inte hjälper? För dom kan fungera väldigt olika beroende på person. Sen kanske du kan få hjälp eller träffa nytt folk via kyrkan också.

Svar på tråden Det känns som livet är slut.