• eufemia

Det känns som livet är slut.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Ensamheten känns så förödande, håller på att bli tokig. 
    Jag är 57 år blev lämnad av min sambo i februari efter 15 år. Vi fick sälja huset och jag har fått flytta till mina föräldrar i en annan liten stad där jag inte känner någon. Jag har sökt jobb och arbetat från och till i tre år, efter att har varit på väg in i väggen, men har inget jobb just nu. Jag är relativt högutbildad men det är svårt ändå. Så nu har jag ingen relation, inget eget hem, inget jobb och jag sitter bara och gråter. Har fått medicin mot depression men den hjälper inte. Försöker hitta sätt att få kontakt med folk, dejtingsidor bl a. Har varit på några dejter men känner mig bara mer ensam efter det. Träffar folk ibland i föreningslivet, träffar mina barn och mitt barnbarn, men det ger bara tillfälliga lättnader och jag får så dåligt samvete för att jag inte kan erbjuda dem mer. Det känns som livet är slut. Det finns inga fler chanser. Vart tar man vägen med sin sorg och förtvivlan. Jag hittar ingen väg ut. 

• Svar på tråden Det känns som livet är slut.
  • kattenlisa

Tur att du har din fina familj iallfall! :)

Har du kontakt med arbetsförmedlingen?

Börja träna på nåt gym, gruppträning så träffar du människor! Ta en öl på stan?

• Gosig

Det känns säkert som helvetet, men för din och dina käras skull måste du kämpa mot smärtan som känns outhärdlig, du är långt ifrån ensam, om inte den medicinen du får hjälper insistera att få byta till annan, tills du hittar rätt medicin så måste du kämpa. Släpp inte taget om livet. Döden kommer förr eller senare, men livet är bara ett.

• davv3e