• Ananass

Inget plus..

Hej,

Det finns såååå många trådar med folk som planerar barn och vips så är dem gravida på någon månad.

Jag och min sambo bestämde oss för att kasta P-pillerna i januari 2014. Ängslan 16 månader har gått sedan dess och inte ens ett litet plus har vi fått längs vägen.

Finns där någon mer här på familjeliv, som kanske har försökt under en längre period utan lycka? Hade varit skönt med någon i samma sist för stöd och peppande mot det där efterlängtade plusset..

• Svar på tråden Inget plus..
  • sommarflicka

Jag tycker ni ska söka er till utredning :) 

När det gått så lång tid som 16 månader så har ni rätt till hjälp.

Har du regelbunden mens och vet du om du får ägglossning?

• Ananass
    sommarflicka skrev 2015-05-09 21:03:43 följande:

Jag tycker ni ska söka er till utredning :) 

När det gått så lång tid som 16 månader så har ni rätt till hjälp.

Har du regelbunden mens och vet du om du får ägglossning?

Jadå alltid regelbunden mens och positiva ÄL-test. Har även varit gravid en gång när jag var tonåring, dock ej med min sambo.

Och ja vi borde absolut söka hjälp, jag är rätt övertygad om att vi behöver hjälpen och inte kan klara det på egen hand, men vi ger det lite mer tid ändå.
  • sommarflicka
    Ananass skrev 2015-05-09 21:39:51 följande:
    Jadå alltid regelbunden mens och positiva ÄL-test. Har även varit gravid en gång när jag var tonåring, dock ej med min sambo.

Och ja vi borde absolut söka hjälp, jag är rätt övertygad om att vi behöver hjälpen och inte kan klara det på egen hand, men vi ger det lite mer tid ändå.
    okej då får ni kolla upp det :) är säkert inget lustigt men kan vara skönt o få lite hjälp på traven om det behövs.

Jag o sambon har också försökt utan resultat i över 1 år men vi har nyligen fått hjälp så alla undersökningar på både mig o sambon är gjorda o allt såg bra ut, både spermier och äggkvalité. men jag har PCO så jag får ägglossning väldigt sällan och min mens kommer med 60-70 dagars mellanrum. så vi väntar nu på kallelse och då ska vi få hjälp att få igång ägglssning.

Lycka till :)
Svar på tråden Inget plus..