• mercabounce

Finns det någon möjlighet för mig att få ett lån?

-94 000 kr/år skattat och ca 145 000 kr/år med det oskattade bostadstillägget inräknat. Detta från försäkringskassan.

-Ej betalningsanmärkningar (aldrig haft)

-ca 30 000 kredit (klarna/Swedbank) 

Jag vill ha ett lån på mindre än 100 000 kr. Jag söker enorma mängder jobb och får inga, inom kort försvinner pengarna från försäkringskassan och då vill jag skaffa egen inkomst (företag) eftersom CSN inte räcker hur länge som helst och studera är jobbigt i längden, jämfört med ett vanligt jobb (jag har läs och skrivsvårigheter och depression).

Vad har jag för möjligheter?

• Svar på tråden Finns det någon möjlighet för mig att få ett lån?
  • mercabounce

Jag har ca 11 stycken förfrågningsanmärkningar, så jag vill inte ha fler.

Dom jag tidigare testat är: gemoneybank/savantconsumer, swedbank,lånföralla, freedomfinance, banknorweign, lendo, 7day, icabanken, thorn.

• nanneN

Om alla nekar dig lån så finns det antagligen en anledning till det.

• KaSaM

Du har förmodligen inte återbetalningsutrymmet som krävs = för låg inkomst och får därför inte lån.

Så nej, du får inte lån.

• Anonym (Hugbie)
    mercabounce skrev 2015-05-09 13:20:06 följande:

-94 000 kr/år skattat och ca 145 000 kr/år med det oskattade bostadstillägget inräknat. Detta från försäkringskassan.

Jag vill ha ett lån på mindre än 100 000 kr. Jag söker enorma mängder jobb och får inga, inom kort försvinner pengarna från försäkringskassan och då vill jag skaffa egen inkomst (företag) eftersom CSN inte räcker hur länge som helst och studera är jobbigt i längden, jämfört med ett vanligt jobb (jag har läs och skrivsvårigheter och depression).

Du bör definitivt inte låna!
  • mercabounce
    nanneN skrev 2015-05-11 13:31:32 följande:

Om alla nekar dig lån så finns det antagligen en anledning till det.

Vad är anledningen? 

Jag betalar alla min räkningar i tid då jag till skillnad från människor på lyxfällan faktiskt öppnar mina räkningar och betalar oftast mer än nödvändigt.

Jag betalar av mina klarna och liknande relativt snabbt om och om igen och har aldrig misslyckats i fler års tid.

Jag vill ha lån för att trygga min ekonomiska framtid. vad jag förstår måste duktiga och självgoda människor också ta lån för att starta eget? 
  • Anonym (ubåt)
    mercabounce skrev 2015-05-09 13:20:06 följande:

Ett samhälle med krav och ett samhälle utan skyldigheter...
  • Anonym (H)
    mercabounce skrev 2015-05-14 12:46:27 följande:
    Vad är anledningen? 

Jag betalar alla min räkningar i tid då jag till skillnad från människor på lyxfällan faktiskt öppnar mina räkningar och betalar oftast mer än nödvändigt.

Jag betalar av mina klarna och liknande relativt snabbt om och om igen och har aldrig misslyckats i fler års tid.

Jag vill ha lån för att trygga min ekonomiska framtid. vad jag förstår måste duktiga och självgoda människor också ta lån för att starta eget? 
    Hur ska du betala dina räkningar när pengarna från F-kassan försvinner inom kort?

Vad är det för företag du ska starta?
  • Anonym (lupin)
    mercabounce skrev 2015-05-14 12:46:27 följande:

Vad är anledningen? 

De anser att du har för låg inkomst för att få låna. Då spelar det ingen roll att du inte har betalningsanmärkningar.
  • mercabounce
    Anonym (H) skrev 2015-05-14 12:52:40 följande:
    Hur ska du betala dina räkningar när pengarna från F-kassan försvinner inom kort?

Vad är det för företag du ska starta?
    Köra igång verksamheten snabbare än "inom kort".
Svar på tråden Finns det någon möjlighet för mig att få ett lån?