• Lorelei83

Ni som valt att inte ge välling. Får ni skit för det från omgivningen?

Vänner, BVC--sköterskan och släkt har blivit förvånade och ja..rent ut sagt chockade att vi inte tänker ge välling till vår son på 8 månader.
    Han får olika sorters gröt, mat, puréer och ersättning. 

Det verkar ju som att vi är de knäppaste föräldrarna som finns!

Hur har ni andra blivit bemötta?

• Svar på tråden Ni som valt att inte ge välling. Får ni skit för det från omgivningen?
  • Rosa Fluff

Vår son vägrade välling men vi fick inte nån negativ reaktion från omgivningen. Det pratades inte mycket om det alls faktiskt.

• DrDonna

Gav aldrig välling, fick inga konstiga kommentarer. Tvärtom var det ett par som tyckte det var bra :)

• viseversa

Nej. Bara två av mina 4 barn drack välling. Har inte fått skit för det. Varför skulle man? Välling är inte nödvändigt för överlevnad. Snarare tvärt om,

• Litet My

Nej, dock tror jag få visste. Brukar inte diskutera vad/varför barnen äter om ingen just frågar eller tar upp det.

• nevermind

Välling är väl bara typ gluten... Finns betydligt bättre saker att stoppa i sig!

• LillaJag06

Vår son är snart 8:a månader och vi har valt att inte ge. Några undrar varför.

Jag ser det inre som något nödvändigt då han äter en allsidigt kost.

• Natulcien

Om man blir chockad över att en bebis inte äter välling så måste man leva i en väldigt, väldigt liten och fyrkantig värld?
    Varför ens ta diskussionen? Meddela dem bara att "så här gör vi". Punkt.

• Ramborg

Vi brukar inte ha åsikter om sånt, i min bekantskapskrets. Om det skulle råka komma fram av någon anledning skulle reaktionen antagligen bli "jaså".

42.
  • Jw83

Det är väl många som inte ger välling? Jag trodde att det var vanligare att inte ge välling idag.

• Dasha

min son är snart 8 månader.

vi tänker inte ge honom välling.

har också äter gröt och allt möjligt plus ammas.

svärmor är mycket skeptisk. bvc säger att industrigröt (näringsmässigt) = välling minus halva vatten (håller med).

Svar på tråden Ni som valt att inte ge välling. Får ni skit för det från omgivningen?