• audio

Normalt?

Är det normalt att katter kurrar och darrar på svansen?

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Svar på tråden Normalt?
  • Birgitta02

En stående svans som darrar är revirmarkering. Hannar som är fertila, okastrerade, kan spruta ut urin som stinker. Honor gör inte det, men fortfarande revirmarkering.

• audio
    Birgitta02 skrev 2015-05-08 20:47:07 följande:

En stående svans som darrar är revirmarkering. Hannar som är fertila, okastrerade, kan spruta ut urin som stinker. Honor gör inte det, men fortfarande revirmarkering.

Hon revirpinkar inte. Svansen är i övrigt rörlig, ser ungefär ut som ett frågetecken. Glad
  • audio
    audio skrev 2015-05-08 20:48:53 följande:
    Hon revirpinkar inte. Svansen är i övrigt rörlig, ser ungefär ut som ett frågetecken. Glad
    Du har nog rätt, hon gjorde det i samband med att hon strök på bordsbenet. Men brukar katter ha ett kurrande och kuttrande läte? Min kuttrar mer än hon jamar.
  • Guldbarb
    Birgitta02 skrev 2015-05-08 20:47:07 följande:

Honor och hanar, både kastrater och fertila kan revirmarkera med urin.
    audio skrev 2015-05-08 20:52:40 följande:
    Du har nog rätt, hon gjorde det i samband med att hon strök på bordsbenet. Men brukar katter ha ett kurrande och kuttrande läte? Min kuttrar mer än hon jamar.
    Katter kan ha väldigt olika ljud, vissa kan låta närmast som fåglar, vissa kuttrar, andra jamar o.s.v. Alla mina katter har helt olika läten :P

Svar på tråden Normalt?