• Mammamia86

Vecka 33 mår konstigt

Har lite funderingar som någon kanske kan hjälpa mig med...

Jag har haft ganska mycket sammandragningar sen typ vecka 20, har även haft sammandragningar som gjort ont och även mensvärk vid några tillfällen de senaste veckorna men fick rådet av FL (sist jag ringde dit för några veckor sedan) att ta en panodil och lägga mig på sidan när detta händer. Detta har fungerat fram tills idag...

Känns som jag haft sammandragningar hela dagen, inga smärtsamma. Men nu i eftermiddag började jag må riktigt illa och fick två smärtsamma sammandragningar, mensvärk som kom och gick med några minuters intervall och vag huvudvärk. Stoppade till slut i mig en panodil och mensvärken släppte. Men jag har fortfarande sammandragningar både icke smärtsamma och några få smärtsamma, mår illa och mensvärken har kommit tillbaka. (Tog panodilen för ca 2 timmar sedan)

Ska tillägga att jag har mått väldigt bra under min graviditet, alltså inte massa illamående och så. Det är först nu jag börjat må illa... Bebisen har fixerat sig också sa bm när jag var där i måndags.

Bör jag oroa mig för mina krämpor och kontakta FL eller ska jag avvakta?

Detta är mitt första barn så jag har ingen aning om detta är normalt eller om man bör ta de på allvar..

• Svar på tråden Vecka 33 mår konstigt
  • Lilla JJ

Ring oh rådgör med förlossningen. Det är bättre att ringa en gång för mycket.

Le-det kan smitta!
  • Mammamia86
    Dr to be skrev 2015-05-08 20:57:07 följande:

Ring förlossningen

Lilla JJ skrev 2015-05-08 20:58:47 följande:

Ring oh rådgör med förlossningen. Det är bättre att ringa en gång för mycket.

Tack för era svar! Känns så dumt att ringa, man vill ju inte ringa för en fis på tvären och vara en "gnällig" först föderska... ;) Men jag följer ert råd och ringer och kollar.. :)
Svar på tråden Vecka 33 mår konstigt