• Jenjen

Mörka armhålor

Jag har väldigt mörka armhålor. Jag har haft det ända sedan puberteten. Jag gick till läkaren för några år sedan, dom trodde det var svamp och jag behandlade. Det blev ingen skillnad alls. Jag har provat blekningsmedel, kemisk peeling, sluta raka mig och sluta använda deo. INGENTING fungerar!!! Under alla år har jag googlat och kollat på youtube för att få hjälp, utan några resultat. Det har blivit någon liten förbättring efter peeling men det går alltid tillbaka efter ett tag. Finns det någon som vet varför det blir såhär och vad man kan göra åt det???

• Svar på tråden Mörka armhålor
  • Långbenopluto

Men vad spelar det för roll? Du går väl inte omkring och håller dina armar upp i luften så alla ser dina armhålor?

• IsDimma
    Jenjen skrev 2015-05-08 14:39:33 följande:

Det spelar väldigt stor roll! phpLPEpcJ98944.jpg

Det där förstår jag är ett stort problem. Det hade jag med tyckt. Hade inte kunnat ha linnen eller någonting ju men jag vet tyvärr inte vad det skulle kunna vara eller hur man möjligen kan få bort det =/
  • Jenjen

Ja det är väldigt stort problem! Jag kan inte ha linnen eller klänningar :( även om jag inte har armarna rakt upp i luften så syns det ju liksom

• Jenjen

Nej dom vet ingenting :( trodde ju att det var svamp. När man kollar på det så ser det smutsigt ut. Jag har skrubbat tills jag börjat blöda typ så smutsigt är det inte :(

• GlitterLina
    Jenjen skrev 2015-05-08 14:58:42 följande:

Nej dom vet ingenting :( trodde ju att det var svamp. När man kollar på det så ser det smutsigt ut. Jag har skrubbat tills jag börjat blöda typ så smutsigt är det inte :(

Stackare. Ser ut som det har nåt me pigment å göra..
  • K grrl

Det ser ju ut som hyperpigmentering? Har du varit hos en hudläkare?

Googla acanthosis nigricans

Svar på tråden Mörka armhålor