• spöke

Smarta pojknamn

* * * INSPIRATIONSLISTA * * *

Hej alla! Jag har satt ihop några namnlistor på olika teman för att inspirera dig som letar namn och för att roa dig som är intresserad av namn i allmänhet. 

Nästa tema ut är smarta pojknamn Jag har valt ut tjugo stycken namn som ni kan rösta på.
    VILKET NAMN GILLAR DU BÄST?

Kommentera gärna i tråden. Och kom med förslag på fler namn på samma tema. 

Hälsningar, Spöke

Se även:
    Sockersöta flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74884101-sockersota-flicknamn
    Stilsäkra pojknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74914338-stilsakra-pojknamn
    Melodiska flicknamn: www.familjeliv.se/forum/thread/74948365-melodiska-flicknamn
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smarta pojknamn
  • fluu

Albert och Alfred älskar jag. Sigmund otroligt vackert, men lite "mycket". Älskar även Sheldon(hey, det är ju en lite mer freaky bild av mig bara), men inte som namn.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Björnmossa

Märklig blandning av för- och efternamn.

Om jag skulle uppkalla en unge efter Carl von Linné skulle han heta Carl, inte Linné. Inte Systema naturae heller, för den delen (apropå Linux).

• spöke
    Björnmossa skrev 2015-05-10 10:57:48 följande:
    Märklig blandning av för- och efternamn.

Om jag skulle uppkalla en unge efter Carl von Linné skulle han heta Carl, inte Linné. Inte Systema naturae heller, för den delen (apropå Linux).
    Alla dessa namn kan användas som förnamn. Och det här är som sagt bara en lista med ett tema där det förhoppningsvis framgår varför namnet stor på listan. Carl skulle vara svårare att koppla.
  • DenNamnbitne

Blir så irriterad när datorn, eller sidan eller vad det är för skit som gör att man trycker fel, men jag tror att jag röstade på Leonardo, vilket väl iofs är rätt trevligt men det är inte det som är finast.

Jag försökte rösta på ALFRED som är finast av dessa, både smart och folkligt. Annars tycker jag även om Albert, Baltsar(svenska stavningen), Tycko, Bill, Leonardo, Linné och Sigmund(även om Freud inte är jättesympatisk!)

Men smarta pojknamn var en bra genre!

• MadHatter

Egentligen tycker jag nog Sigmund är finast men röstade på Albert då det namnet för mig är mer "neutralt".

• Cilla93

Alfred röstade jag på och även Albert är fint.

• MrsFreud

Verkar som att mina söner kommer bli riktigt smarta!

Vi har t.ex använt Alfred och Bill som andranamn. Och även Sigismund (dock ej Sigmund). Tycker även om Sheldon, Noam, Leonardo, Galileo, Balthazar och Darwin. 

Svar på tråden Smarta pojknamn