Boxarberta skrev 2015-05-11 05:55:28 följande:
Tack allihopa för alla tips! :)
Det jag valde att testa Loreals CC Anti dullness (den lila) och har testat den i helgen.
Men jag undrar hur ni applicerar den? Jag köpte en speciell borste för applicering som är rakt skuren i själva borsten.
I butiken sa hon att jag skulle massera in den på handen med borsten först och sedan fortsätta massera i ansiktet.
Men om jag börjar massera på handen så äter lixom borsten upp allt och det stannar på handen istället?
Känns som den kommer gå åt väldigt snabbt och jag har hittills behövt använda rätt mycket varje sminkning...
Hur gör ni?
Nu vet jag inte riktigt med Loréals just men prova att antingen "dutta/klappa" in den i huden med antingen fingrarna eller med penseln. Om du använder pensel, skippa handen som hon pratade om och fördela över ansiktet med små klickar och jobba sedan ut de olika områdena med penseln.
Min cc kräm upplever jag som väldigt dryg. Den är hyfsat billig också om du vill prova en annan och har fått höga (ofta högst) betyg i många test.
Glöm inte att ha dagcreme under för det blir alltid bäst resultat på återfuktad hud :)