• Millenium

En fråga angående bjudning

Hej jag har en fråga mest för att se vad ni alla tycker är ok.
    Om ni skulle ordna ett barn kalas för ert barn och bjuder klasskamrater till ex nått Lekland ni bor ca 5-6 mil ifrån skulle ni se till som föräldrar att de barn som tackar ja kommer dit eller anser ni att deras föräldrar får köra dom till och från kalaset?

• Svar på tråden En fråga angående bjudning
  • MajaVira

Jag tycker att det vore oförskämt att ha kalaset så långt hemifrån. Om jag ändå haft kalaset där hade jag definitivt sett till att ordna transporten för alla.

• Maija N

Jag hade ordnat transport för barnen och även för föräldrar som velat följa med om dom är väldigt unga.

• pigglet

Skulle aldrig komma på tanken.
    Men jag antar att man får erbjuda sig att ordna transport? Låter väääldigt omständligt för ett kalas. Träffas i en lekpark i stället? Hyra gympasal? Ordna picknik i parken? På badhus?

• Flickan och kråkan

Det är för långt att förvänta sig att kompisarnas föräldrar ska skjutsa. Jag hade blivit ytterst förvånad över en sådan inbjudan. Vi har fått en kalasinbjudan som innebär 2 mils skjuts till ett ridhus. Det är ok tycker jag, men där går gränsen för min del.

• omammao

Jag tycker att det är ok. Men man får kanske räkna med att någon stannar hemma pga långt att åka, men jag skulle inte tyckt att det var konstigt med en sån inbjudan. Sen om man har plats i bilen kan man naturligtvis erbjuda skjuts.

• Natulcien

Det verkar opraktiskt och lite märkligt med ett kalas så långt bort. Jag hade nog undrat lite hur de som bjöd hade tänkt.
    Jag hade själv aldrig kommit på idén. Men ska det nu vara så, så får du nog fixa transport.

• Millenium

Tack för era svar kul och se hur andra tänker.

Jag är det inte som ska bjuda utan ett av mina barn har blivit bjuden, personligen har jag inget problem med att ordna ett kalas så långt bort om det hade varit jag som skulle bjuda. Men hade då själv sett till att fixa så barna kommer dit absout inte sagt att bjudna barns föräldrar skulle skjutsa till och från kalaset.
    Känns lite konstigt för egen del att bjuda barn till ett kalas så långt bort och dessutom så får de barnas föräldrar skjutsa till och från kalaset.

• Vinterankan

Jag hade nog utgått från att man kan samordna skjuts utan att klassföräldrarna ordnar det (om det tex är klassen som är bjuden). Om en klasskompis till dottern skulle ha ett sådant kalas så hade det blivit naturligt att jag pratade med föräldrarna till de barn min dotter leker mest med eller bor närmast för att kolla om vi kan samordna skjutsen.

Svar på tråden En fråga angående bjudning