• Tihi

Vilka skor ska jag ha till maxi-klänningar?

Jag älskar maxi-klänningar på sommaren men det är ju inte alltid läge att gå i sandaler till det pga vädret så vilka andra skor är fina till en sån klänning?

(Om någon inte vet vad jag menar så är det en sån där stor och vid klänning som går ner till fötterna.)

• Svar på tråden Vilka skor ska jag ha till maxi-klänningar?
  • Lyn1

Du kan mycket väl ha converse till en långklänning också.

• MsFry

Det beror på klänningens utseende...

Ballerinor, converse, flipflops, kilklackar, osv, beroende på stil på klännningen...

• Tihi

Tack för era förslag. Jag hatar verkligen Converse för att alla går med dom men måste säga att jag känner mig lite dragen till dom och en maxiklänning efter att ha sett det i flera kataloger på nätet nu och på tjejen i Welcome to Sweden. När det regnar och är dåligt väder vill man inte gärna ha sandaler utan riktiga skor. Om jag nu skulle köpa Converse så är det vita jag borde ha va? Ska dom vara låga eller höga? Klänningarna är spräckliga i färger som vitt, blått, svart, rosa, grönt, brunt men nästan alla har vitt eller svart botten. Jag har ofta jeansjacka till klänningen.

Är det Converse jag borde satsa på, sandaler och flip-flops har jag redan, eller finns det någon annan sneakermodell som skulle passa bättre? Är jag för gammal för Converse då jag är över 25? Skäms

• Tihi

Just ja, jag menar vardagsklänningar och inte festklänningar så det behöver inte vara finskor men jag vill inte heller se ut som en luffare.

• Rani

Vanliga tygskor tycker jag är finare än converse till klänning.

• Tihi
    Rani skrev 2015-05-07 21:34:13 följande:
    Vad är "vanliga tygskor"? Såg ett par helvita Converse när jag nätshopppade nyss som vore snyggare än ett par med ränder.
  • Melinoe

Delade bara med mig hur jag brukar göra...

Rani skrev 2015-05-08 08:15:47 följande:

Men det var till vardags hon skulle ha dem.

• Mooomin
    Tihi skrev 2015-05-07 21:27:09 följande:

Tack för era förslag. Jag hatar verkligen Converse för att alla går med dom men måste säga att jag känner mig lite dragen till dom och en maxiklänning efter att ha sett det i flera kataloger på nätet nu och på tjejen i Welcome to Sweden. När det regnar och är dåligt väder vill man inte gärna ha sandaler utan riktiga skor. Om jag nu skulle köpa Converse så är det vita jag borde ha va? Ska dom vara låga eller höga? Klänningarna är spräckliga i färger som vitt, blått, svart, rosa, grönt, brunt men nästan alla har vitt eller svart botten. Jag har ofta jeansjacka till klänningen.

Är det Converse jag borde satsa på, sandaler och flip-flops har jag redan, eller finns det någon annan sneakermodell som skulle passa bättre? Är jag för gammal för Converse då jag är över 25? Skäms

Man är aldrig för gammal för Converse. :D Dom passar verkligen till allt.. :)
  • Mooomin
    Rani skrev 2015-05-07 21:34:13 följande:

Är inte Converse "vanliga tygskor"? Finns ju helvita utan ränder där märket är helvitt oxå..
  • Sannastumpa

Converse är alltid snyggt. Annars är ju ett par högklackade sandaletter klassiskt somriga...

• En PantherTant

Idag hade jag, 38 år, orange låga converse till en färggrann blommig maxiklänning. Skönt när vi gick mycket på nöjesfältet.

Våga färg på skorna, vita Converse ser så trista och smutsiga ut när folk har dem.

Svar på tråden Vilka skor ska jag ha till maxi-klänningar?