• Marieelin

Tomma äggblåsor

Hej!
    Blev precis medlem här och har inte hunnit lära mig än så det kanske finns en tråd om detta redan då ber jag om ursäkt...

I måndags gjorde jag mitt andra äggplock som resulterade i exakt samma resultat som det första. Många äggblåsor men sen när de sugs ur så är de tomma Förra gången i februari fick vi ut ett ägg men det visade sig inte vara moget.
    I måndags fick vi också bara ut ett ägg som däremot var moget men blev ej befruktat. 
    Läkaren ringde igår och meddela de tråkiga nyheterna och berätta att de haft möte om mig och min situation men igen verkar förstå varför det blir såhär... De kan inte komma med någon förklaring alls.
    Vi ska få komma på ett möte i juni och diskutera våran situation och sen få göra ett sista försök i augusti igen... Efter samtalet sjunkit in blir jag hysteriskt ledsen och känner vadå sista försök? Tänk om det blir exakt lika dant i augusti då? Är det kört då? Kommer vi inte få någon mer hjälp? D har sagt båda gångerna att så länge de inte sätter tillbaka något ägg så räknas det inte som ett försök...
    Usch jag vet varken ut eller in... Finns det någon som varit i ungefär samma situation?

Mvh: Marie
  • Svar på tråden Tomma äggblåsor
  • Gina43

Vad tråkigt att höra att resultaten. Vi får hoppas att ni får bra svar nu i juni. Förstår att det måste vara hemskt frustrerande att vänta till dess. Har man sagt något om ditt AMH? Kan det vara så att du behöver en annan behandling (annan medicin)? Ni fick ju ut ett ägg, även om det var omoget. Då finns ju en chans att ni kan få något nästa gång?

Går ni offentligt eller i privat vård? Beroende på hur det går kanske ni kan få en second opinion från en privat klinik efter försöket i augusti?

Du frågar om det är kört, men äggdonation finns ju? Så visst finns det hopp!

• moii

Jag har fått höra att en del preparat ger färre men bättre äggkvalitet (menopur) kanske kunde det vara värt att prova. Så även allt sånt där annat som påverkar, rökning alkohol snus för mycket/för lite träning etc etc.. Jag har haft ganska många tomma äggblåsor vid alla mina försök, men vi har i alla fall Fått befruktade ägg vid tre av våra 6'försök så jag har inte någon bra gissning om vad det kan handla oM i ert fall alls

Svar på tråden Tomma äggblåsor