• Lantlollan

Äntligen gravid efter IVF i april/maj 2015

Hej!

Vi plussade i helgen och är nu gravida efter vårt 2:a IVF-försök (FET med 5-dagars blastocyst). Vi har försökt få barn sedan sommaren 2012 och det enda vi lyckades med på egen hand var ett missfall i v4+3 (dvs extremt tidigt) i mars 2014. Jag känner mig väldigt orolig för att det inte ska gå vägen denna gång heller, men försöker att vara positivt inställda.

Fler som vi följas åt?

Kram
    Lantlollan (född -81, inga barn sedan tidigare)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 13:46
    Fick tillbaks en femdagars den 27/4.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 13:53
    ...och plussade i måndags (inte i helgen), den 4/5, på 9dp5dfet.
  • Svar på tråden Äntligen gravid efter IVF i april/maj 2015
  • Helendi

Grattis till plusset!Skål

Plussade själv igår på rd 8 med blasto. Håller tummarna för både du och jag att allt går bra denna gång.

Amanda 2011.11.04
  • IdAahoO

Hej Jag hade testdag igår den 7/5 och plussade! Detta är vårt andra försök med IVF, satte in ett fryst 5-dagarsägg den 24/4. Känner mig också jätteorolig att börja blöda, har inte fått ett tillstymmelse till plus på 5,5 år så detta känns helt overkligt! Har inte direkt några symtom vilket oroar mig, vill må illa...!

• Helendi

Idaahoo - det ska nog gå bra för dig se du Jag kan berätta att när jag var gravid med dottern så hade jag inga andra symtom förutom molvärk under de 12 första veckorna.

Amanda 2011.11.04
  • Lantlollan
    Helendi skrev 2015-05-08 12:46:12 följande:

Grattis till plusset!Skål

Plussade själv igår på rd 8 med blasto. Håller tummarna för både du och jag att allt går bra denna gång.

IdAahoO skrev 2015-05-08 16:24:33 följande:

Hej Jag hade testdag igår den 7/5 och plussade! Detta är vårt andra försök med IVF, satte in ett fryst 5-dagarsägg den 24/4. Känner mig också jätteorolig att börja blöda, har inte fått ett tillstymmelse till plus på 5,5 år så detta känns helt overkligt! Har inte direkt några symtom vilket oroar mig, vill må illa...!

Grattis till er båda!!!

Än så länge har det inte gått åt skogen i alla fall - varje dag såhär i början är ju en milstolpe. Önskar att jag hade fått känna mindre oro och i stället bara glädje, men nu tar tyvärr oron över.
  • IdAahoO
    Helendi skrev 2015-05-09 17:31:03 följande:

Idaahoo - det ska nog gå bra för dig se du Jag kan berätta att när jag var gravid med dottern så hade jag inga andra symtom förutom molvärk under de 12 första veckorna.

Ja, jag håller tummarna. Jag har inte börjat blöda än och nu har jag inte tagit några mediciner sen i torsdags, var orolig för det då jag fick nånting (progynon?) för att stärka slemhinnan, började blöda bara några dagar efter återförandet förra gången... Jag har en dotter som snart fyller 6 så jag jämför såklart med den graviditeten. Då mådde jag fruktansvärt illa från dagen efter plusset till typ v20. Plus massa andra symtom som spända bröst, nu känner jag ingenting och är ju i v 6. Har ni fått tid för VUL? Jag har mailat min läkare men inte fått svar än...
  • Lantlollan
    IdAahoO skrev 2015-05-10 13:38:53 följande:
    Ja, jag håller tummarna. Jag har inte börjat blöda än och nu har jag inte tagit några mediciner sen i torsdags, var orolig för det då jag fick nånting (progynon?) för att stärka slemhinnan, började blöda bara några dagar efter återförandet förra gången... Jag har en dotter som snart fyller 6 så jag jämför såklart med den graviditeten. Då mådde jag fruktansvärt illa från dagen efter plusset till typ v20. Plus massa andra symtom som spända bröst, nu känner jag ingenting och är ju i v 6. Har ni fått tid för VUL? Jag har mailat min läkare men inte fått svar än...
    Jag ska ringa kliniken i morgon och berätta att vi fått plus. Sedan tror jag att de brukar göra vul om 2-3 veckor.
  • IdAahoO

Jag pratade med kliniken i fredags, har 50 mil dit så går hos en hemortsläkare för alla för- och efterkontroller. Han svarade på mitt mail idag och jag fick tid för VUL den 25/5! De här två veckorna måtte gå fort! Tycker dagarna segar sig fram... ????

Lantlollan skrev 2015-05-10 18:33:24 följande:

Jag ska ringa kliniken i morgon och berätta att vi fått plus. Sedan tror jag att de brukar göra vul om 2-3 veckor.

• Lantlollan
    IdAahoO skrev 2015-05-10 19:14:51 följande:

Jag pratade med kliniken i fredags, har 50 mil dit så går hos en hemortsläkare för alla för- och efterkontroller. Han svarade på mitt mail idag och jag fick tid för VUL den 25/5! De här två veckorna måtte gå fort! Tycker dagarna segar sig fram... ????

Mitt hCG har inte stegrat som det ska och det är bekräftat med blodprov. Väntar bara in blödningen nu. Gråter Fy fan för det här.
  • IdAahoO
    Lantlollan skrev 2015-05-12 13:53:32 följande:

Mitt hCG har inte stegrat som det ska och det är bekräftat med blodprov. Väntar bara in blödningen nu.  Fy fan för det här.

Usch vad hemskt! Lider med dig! Man hinner tänka och planera mycket på bara nån vecka. Har ni några mer frysta?

Men jag är rädd att det lutar åt samma håll här, känner knappt några symtom alls. Förbereder mig på att det inte kommer gå vägen och bara få det bekräftat på VUL den 25:e, om jag inte börjar blöda innan då.
  • Lantlollan
    IdAahoO skrev 2015-05-12 19:11:56 följande:
    Usch vad hemskt! Lider med dig! Man hinner tänka och planera mycket på bara nån vecka. Har ni några mer frysta?

Men jag är rädd att det lutar åt samma håll här, känner knappt några symtom alls. Förbereder mig på att det inte kommer gå vägen och bara få det bekräftat på VUL den 25:e, om jag inte börjar blöda innan då.
    Hur har det gått för dig? 

Blödningen kom som väntat och kliniken vill att det ska gå en mens emellan till nästa försök. Vi har en blastis kvar i frysen och förhoppningsvis hinner vi få tillbaks den innan de stänger för sommaren. Men om mensen blir några dagar sen så skiter det sig. Obestämd
  • Emma1985

Hej! Jag är gravid efter första ivf försöket på Sahlgrenska. Vilken stad bor ni i? Pyret är 7 veckor på lör. Första barnet. Jag fyller 30 nästa månad. Hur gamla är ni? Hur länge har ni försökt? Vi har försökt i två år. Vi är oförklarligt barnlösa, ni? Är ert barn mindre än vanligt? Var på koll i går. H*n är bara 9 mm fast jag har läst den borde vara 2-3 cm vid detta laget. Men det var tydligen som det skulle. Nu går man o väntar på v 12 så man kan slappna av lite. Lycka till för er alla.

Svar på tråden Äntligen gravid efter IVF i april/maj 2015