• Anonym (Ingen erfarenhet av detta)

Söker arbete - Skrev in mig på arbetsföremdlingen..Hittande jobb...MEN!

Hej!

Jag har absolut ingen erfarenhet av detta. Men det känns lite som om att det är lättare än vad jag trodde att hitta jobb. Jag har paktiserat som butiksbiträde dessutom erfarenhet av de studier jag har gått.

Så jag fick direkt lite saker i min inkorg ''Jobb som passar dig''. Lediga arbeten.

Dessutom i mitt län. Jag hade stor glädje i kroppen och skrev och klickade. Därefter kom jag till någonting som hete rekrytering. Trodde även där skulle bli lätt, så jag skrev mina kontaktupggifter och liknade saker och klickade mig vidare.

Därefter står det helt plötsligt en ruta som jag måste skriva. ''Erfarenhet''. Jag klickar på den knappen skriver vad jag gjort och så vidare. Därefter kommer jag till rutan ''Arbetsgivare''. Det var ju ett tag sedan jag praktiserade. Vad kan jag göra nu?

Jag kommer inte ens ihåg vad min handledare hete. Inte helt hundra på att hon kommer ihåg mig.

Vad skall jag göra? Jag har visst erfarenhet av butiksarbete.

Så jag sökte på den butik och den staden jag praktiserade, men fick ingen napp alltså om vad min arbetsgivare/handledare heter.

Vad kan man göra nu i en sådär här sitatuion. Jag vill så gärna ha jobb!

• Svar på tråden Söker arbete - Skrev in mig på arbetsföremdlingen..Hittande jobb...MEN!
  • WinterDawn

Arbetsgivare = platsen du arbetade på. Skriv butiksnamnet och var den ligger.

• WinterDawn

Handledarens namn och telefonnummer kan du skriva under referenser, om du lyckas komma ihåg det. Fast det är ju tyvärr ingen mening om hon inte kommer ihåg dig.

Svar på tråden Söker arbete - Skrev in mig på arbetsföremdlingen..Hittande jobb...MEN!