landstingsfinansierad ivf behandling trots lågt AMH värde? ?
Är det någon här som trots väldigt långt AMH värde ( 0,07 ) fått sin ivf finansierad av landstinget? ??
Bor i Östergötland.
Är det någon här som trots väldigt långt AMH värde ( 0,07 ) fått sin ivf finansierad av landstinget? ??
Bor i Östergötland.
Tänkte att jag skulle försöka hjälpa dig o leta info men hittar typ ingenting gällande gränsvärden. Jag tillhör också Östergötland o är knuten till rmc så jag vet gränsvärde där men det verkar ju variera lite mellan kliniker. Det flesta som går att läsa sig till verkar dock kräva 0.6-1.0 men det vet du säkert redan. Ledsen att jag inte kunde bidra med något nytt.
Googla lite på andra europeiska länder ex(baltiska länderna, Polen eller Tjeckien) om du vill o orkar de verkar inte ha samma krav på amh som i Sverige. Men då blir det ju tyvärr inte landstings finansierat .
Tips i övrigt är att kolla lite tillskott, det finns några som sägs kunna höja amh värdet typ DHEA. Sant eller ej vet jag inte.
Linne kliniken gjorde en större studie 2013? Gällande amh den Kanske kan innehålla något intressant?
Amh o FSH är kluriga värden som är omdiskuterade så om det ser bra ut i övrigt kan man ju hoppas att klinikerna kan vara öppna för behandling .....